• zoe jacobs

rufsfrisyr

Hej allihop!

Jag plattar mitt hår med tång och det blir jätte bra, men nu skulle jag vilja "rufsa" till det lite så att det blir lite roligare, typ lite flikigt sådär. Jag har tidigare provat loreals hårvax för detta men det håller bara i typ två minuter. Nån som vet nåt bra vax, mud eller nåt av ett lite bättre märke som ni testat?

• Svar på tråden rufsfrisyr
  • The Angel

Jag älskar difi:s vax. Och så doftar det lite annanas också ;)

Sedan är ju Fudge en klassiker också.

/Felicia

• Guldfisken

D:struct från D:fi är väl något av en klassiker. Luktar supergott av ananas också. Jag använder, och gillar, även Manipulator från Tigi BedHead, efter jag har plattat håret för att flika till det lite. Även det är bra och luktar väldigt gott av kokos. Den senare är något mindre kladdig i konsistensen, har jag fått intrycket av.

• Guldfisken

The Angel: Tänkte också på Fudge, men den blir lite för fet för min smak.

• The Angel

Till Guldfisken:

Fudge använder jag inte så ofta för det är lite för mycket godisdoft för min smak. D:fi är suverän! Röstar på den!
    Har långt och självlockigt hår nu så jag använder lite andra produkter än när jag hade kort hår.

Har någon tips på bra inpackning för långt, lockigt och torrt hår?

• Guldfisken

Även KMS har en helt okej kom jag på. Den heter Hair Play molding paste eller något sådant.

• gift liten sessa (fd lillsessan)

The Angel: jag köpte en inpackning på Kicks som heter Blonde (är en hel serie för blont hår). Den är gjord av John Frieda. Jag gillar inte schampot men håret blev helt mjukt av inpackningen! Super!

• The Angel

Till gift liten sessa (fd lillsessan)
    Kan man prova den trots att man inte är blond (jag är rödhårig)? Vad gör den för speciellt för blont hår? Tack för tipset!

• gift liten sessa (fd lillsessan)

Den skulle ta bort missfärgningar man får av vattnet, den funktionen borde ju hårfärgen inte spela så stor roll för. Tyvärr står det ingen innehållsförteckning på den men kolla med personalen på Kicks elller om du hittar den nån annanstans, de borde ju veta mer.

Om håret blir torrt av metaller i vattnet så kan man skölja (blaska en stund) i C-vitaminbrus - det gör susen och håret blir alldeles mjukt igen!

• Simbalina

zoe jacobs
    Kan det vara så att du har för långt hår?

• zoe jacobs

simbalina:

har inte tänkt på att det kan spela roll... kanske, jag har typ till precis över axlarna, men väldigt "uttunnat" och klippt flikit redan från början. med wella tycker jag mest att den är lite för fet, håret lägger sig efter en stund, det blir liksom för tungt...

Svar på tråden rufsfrisyr