Kalmar slottshotell!
Någon som varit på Kalmar slottshotell? Jag och sambon har tänkt att åka dit en helg. Det verkar mysigt och lagom långt bort! Är det ett bra val?
Någon som varit på Kalmar slottshotell? Jag och sambon har tänkt att åka dit en helg. Det verkar mysigt och lagom långt bort! Är det ett bra val?
Hej Lundatjej!
Jag bor i Kalmar och har tillbringat en natt på Slottshotellet. Det är ett mysigt litet hotell. Har hört att det är populärt.
Jag har bott där för ett antal år sedan och det var verkligen mysigt. Litet och intimt.
Har aldrig bott på hotellet, men omgivningen är härlig! Gamla stan precis runt knuten och vad kan bli mer romantiskt än en kvällspromenad runt slottet?
Vi bodde på Slottshotellet en natt förra sommaren. Vi kom sent och trodde egentligen inte att det fanns några rum, men det fanns det!
Urtrevlig personal, mysiga rum (dock utan AC), inte svindyrt, vacker byggnad och bra läge! Killen i receptionen följde oss till rummet och tipsade om ställen att äta på i Kalmar. Vi fattade det som att det är familjeägt, och det gör ju ofta mycket för stämningen.
Rekommenderas absolut!
Kan dessutom tipsa om en bra restaurang i Kalmar. Den heter "Italian American" (eller kanske "American Italian") och hade jättegod och vällagad mat, personlig service och schyssta priser.
Vi kommer absolut att åka tillbaka till Kalmar och Slottshotellet någon gång!
/Snigel
Jag vet att det inte var det du frågade om men jag måste bara få tipsa om Ernesto Steakhouse. Det är det lilla gröna "skjulet" mittemot Baronen ner vid hamnen. Ser inte mycket ut för världen men har fantastisk god mat och härlig inredning...
Hej!
Måste också tilläga att Ernesto Steakhouse är en väldigt mysig restaurang med god mat och trevlig personal. Vi var där i tordags och firade våran 2-årsdag. Kommer garanterat gå dit igen.