• Bröllopstokiig

Hur snabbt växer ögonbryn eller ögonfransar ut?

Tack för ett helt underbart forum!
    Tänkte bara fråga hur snabbt ögonbryn växer ut? Vi ska nämligen skrämma uppp bruden på hennes möhippa genom att raka bort ögonbrynen och eventuellt också färga henens blonda hår svart (med toning eller teaterfärg). Vi ska nämligen ha vålnadstema på möhippan.

Räcker 9 dagar för att ögonbrynen ska hinna växa ut?

Om ni vill ha tips på hur vålnadsmöhippa kan organiseras så delar jag gärna med mig.

• Svar på tråden Hur snabbt växer ögonbryn eller ögonfransar ut?
  • Bröllopstokiig

Du skämtar va?!?! Tänkte väl det...

• Bröllopstokiig

Varför inte prova själv och se? Och om du har blont hår så kan du ju passa på att prova en svart toning också - eller förresten, det är kanske lika bra att du tar riktig färg - och se hur lång tid det tar innan färgen försvinner! Lycka till, och berätta gärna hur det går! :)

• Bröllopstokiig

Jag hoppas också detta är ett skämt!!!

En toning går knappast ur på 9 dagar. Och om hon gör som jag så går hon till frissan och ev färgar, gör slingor i håret ca 1-2 veckor innan bröllopet.

Förstå att detta är en viktig dag i hennes liv.

• Bröllopstokiig

Nej det är inget skämt.

Vi tycker att vi kommit på något verkligen annorlunda.

Vi vill göra något som vi aldrig skulle göra annars. Alla vi i möhippegänget ska färga och raka bort ögonbrynen mm inte bara bruden.
    Tycker ni det är taskigt?

• Bröllopstokiig

Väldigt taskigt tycker jag!!! Skulle du själv vilja se ut så när du gifter dig???

• Bröllopstokiig

Bra kompisar ni verkar vara. Rena drömvännerna. Hoppas ni fortfarande är välkomna på bröllopet efter detta...

• Bröllopstokiig

En del skriver ju på bt bara för att provocera jag hoppas du är en sådan. Kan väl aldrig tänka mig att ni skulle vara så taskig mot er kompis på en möhippa.

• Bröllopstokiig

Tror det är någon som roar sig med att skriva "suspekta" insändare på BT för tillfället, bara för att se folks reaktioner. Än äkta vän skulle förhoppningsvis aldrig utsätta en blivande brud för en ovannämnd behandling.

• Bröllopstokiig

Jag kan nästan lova att hennes ögonbryn INTE kommer att växa ut och bli fina på 9 dagar och vad ska hon göra under tiden, gå utan ögonbryn, eller?
    Jag tycker att det är att gå lite väl långt i alla fall.

Och att tona hennes hår svart när hon är blond är inte heller speciellt bra, både med tanke på att det tar lång tid innan allt är helt borta samt att håret lätt kan få en grå nyans när man är blond.

Jag tycker nog att ni bör hitta ett annat "tema" på festen. Eller varför inte sminka över ögonbrynen på något sätt coh sätta på en svar peruk eller något sådant istället om ni nu så gärna vill ha det.
    Men jag undrar ändå om detta verkligen var seriöst menat, verkar mest som ett skämt, men jag svarade ändå.

Jema

Svar på tråden Hur snabbt växer ögonbryn eller ögonfransar ut?