VV-nu tillbax.
VV tidigare spalt är stängd,
och eftersom jag är ny VV och skulle gärna ha någonstans där jag får skriva/ta kontakt med andra om peppning, mat, tips.... ja allt.
Vi hörs :)
VV tidigare spalt är stängd,
och eftersom jag är ny VV och skulle gärna ha någonstans där jag får skriva/ta kontakt med andra om peppning, mat, tips.... ja allt.
Vi hörs :)
Jo förresten!
Jag har ätit mer nu också!
Så det är ingen fasta el fusk!!!!
Hej,
Här är jag
Glad ännu en dag när jag varit duktig, nu har jag 12 extra points och helgen börjar ;)
Kan ju inte bli bättre ifall man skulle vilja använda dem. Men jag har ännu 6sparade p så.... det räker gott o väl.
Jag är så glad att jag äntligen funnit min insperation igen till motion det var länge sedan och jag hade det ju inte nu heller när jag börja men sen när jag väl bara börja blev det som ett "behov" (som man kan på tex på godis eller annat).
Jag tror inte jag kan låta bli att vara cyklande imorgon igen....
Jag vet att när kvällen kommer och jag bara sätter mig framför tv:n så tänker jag (sist igår och förgår) man borde ju den tiden man kollar på tv cykla....
....Men sen igen, vem vill cykla och svettas när man kan sitta/ligga härligt omsluten i sin älsklings armar
Ha en underbar helg och 3:e advent.
Hej
hur är det????
Jag har det fint här hemma, imorgon ska jag städa bort det sista innan vi tar väskorna och åker till hotellet därifrån vi ska sen tidigt lördag morgon flyga ifrån (så man får sova ut).
Ska bli kul att resa till svrige och träffa alla och prata SVENSKA
Kommer väl bli som vanligt *skratt* innan man fattar att man säger något åt folk på tyska.....som tex ursäkta mig eller tack så mycket.... Har hänt :) lite pinsamt men...det bara hoppar ur en innan man fattar.
Jag har funnit ett bra sätt att få fart på förbränningen samt bort sötsuget...några droppar tabasco och ett stort glas vatten :)
Sen har jag ju minskat denna vecka på träningen men inte styrka/cirkel och jag är jätte nöjd med resultatet.
Har bestämt mig att forts varje morgon eller varannan minst med ett sett. Sen ska jag ta morgonpromenix med svågerns hund.
Hur har ni det???
Har ni fått någon fart i er?
God jul om vi inte hörs något mer o gott nytt år.
Hej på er!
För mig har det varit trögt med viktminskingen de senaste 2 veckorna, men nu har jag gått ner 6 hg över helgen, trots 60-årskala och en helg hos svärmor. :o)
Nu börjar pointssparande inför julafton. Vad äter ni för goda och pointsfattiga middagar? Andra tips?
Jag har just ätit klyftpotatis och stekt kycklingfilé, bara 5 points och man blir jättemätt!
Jag häller 2 tsk olja på bakplåtspapper och så kokar jag potatisklyftorna i 5 min innan jag sätter in dem i ugnen. Jag räknar med att jag får i mig i tsk olja, eftersom en hel del fastnar på pappret.
Vickan7: En gammal klassiker alltså;) ja det är en outstanding rätt för så lite pts. Dock sprayar jag alltid fry easy på potatisen så då sparar jag lite pts där också.
jag tänker inte pointsspara till jul. Julafton och nyårsafton äter jag vad jag vill sen de andra dagarna så lever jag som viktväktare igen
Åse - guldmedlem
Dagens tips! :o)
Tacopytt 5 points
Små tärnade potatisbitar, koka 5 min,
90 gram nötfärs 10%
skivad morot
hackad gul lök
ev brytbönor
tacokrydda, salt
Dip 0,5 points:
45 gram lättkesella
dip mix
lite vatten tills lagom konsistens
Jag vill gärna ha tips av er! Vad lagar ni för god mat?
Vickan7: jag har lite goda recept på min viktsida bland recepten: viktig.org/recept.php
Underbar 050312:Tack för tipset! Jättebra!
Gubben blev visst inte riktigt den jag ville i förra inlägget...
Haha! Sng pytt, har du smakat Scans lättpytt? SÅ god och otroligt pointsfattig.
Är det någon som vet hur många points det är i knäck?
Kan man göra knäck på mellangrädde och/ eller lättmargarin?