• Tant Pernilla

Köpa trollhassel

Är det nån som på rak arm vet var jag kan köpa trollhassel i Stockholm - billig och bra helst.

Hittade inga köptips i gamla trådar...

BT-människor brukar ju ha koll på allt!

• Svar på tråden Köpa trollhassel
  • Ejlis

Hej på Dig!
    Hoppas att du hittade kläder till på lördag, igår!

Senast jag var i Stinsen C så hade blomsteraffären där det. De är dyra där, men det fanns iallafall.

(För det var väl "snitt" du ville ha och inte en buske till trädgården?)

• Tant Pernilla

Halloj!

Jo, jag hittade några braiga saker men köpte inget...än!

Sollentuna... hm... Jag får snoka runt lite inne i stan och se om jag hittar det där. Det är ju tyvärr inte så ofta som jag har vägarna förbi Stinsen.

Jo, det var snitt jag tänkte på, trädgården är trollfull av vanlig hassel så jag ska nog inte plantera mer av hasseltyp där.

Tack för tipset, Ejlis!

• Tant Pernilla

Inga fler som hade några tips om det här...?

• iwanhoe

Kan inget om Stockholm men beroende på hur mycket du behöver kan du kanske gå till en plantskole/granngården och köpa en planta och sen klippa det du behöver...?

• EmArKa

Kolla Östermalms torg, de var hyfsat billiga!!

• Tant Pernilla

Tack för tipsen!

Jag hittade massor av trollhassel för 30 gronor grenen på Agnes & Lisa (eller vad de heter) nära Hötorget. Det var lättare än jag trodde!!

• isbrud

Jag vill gärna påpeka att trollhassel är de vanliga raka, de krokiga heter ormhassel(ibland även vridhassel). Många tror att de krokiga heter trollhassel. Bara så att ni inte får fel info om ni ringer runt till florister och frågar... Jag köpte två fina, stora kvistar hos Blomaffären vid Sollentuna K:a för 30:- styck.

Svar på tråden Köpa trollhassel