• Blåsan

NuvaRing Bra eller??

Ska till gyn imorgon bitti...har ätit p-piller i ca 8 år slutade jan 04...Allt har funkat bra med mens/ägglossning men jag tror hela tiden jag är med barn,har inte andvänt kondom alltid :).
    Av p.pillerna blev jag konstig, fick ofta svamp osv..

Så jag såg här att några här andvändt denna ring och den verkar ganska bra..Hoppas på några svar från nån som prövat den!!

Mvh Blåsan

• Svar på tråden NuvaRing Bra eller??
  • snuttepuffan

Jag har haft den i en dryg vecka nu och gillar den än så länge, men jag har ej heller haft svamp någon gång innan.

Lite spontant så kan jag tro att det kanske inte är bra att ha ett främmande föremål i s*idan om den är lite känslig, men jag kan ingenting egentligen om sånt här.

Det finns ju ett plåster som sitter på huden hela tiden och också ger en konstant lite lägre hormondos, det kanske du borde fundera lite på?

Gyn vet nog mycket mer om sånt här, men om de tycker att ringen är lämplig att prova så kan jag verkligen rekommendera den... Hur smidigt som helst att inte behöva bry sig om några piller och sen tror jag att killen gillar att ha lite mer koll på preventivmedlet (han känner ju om den finns där vid sex).

Svar på tråden NuvaRing Bra eller??