• NSL

Misslyckad BT-träff?

Verkar inte vara helt ovanligt med BT-träffar, så nu är min fråga;

Är det ingen som har varit med om att gå på en sån träff som sedan visat sig bli totalt misslyckad? D v s att man känner att man inte har något gemensamt med de som man träffat (förutom bröllopsplanerna alltså) och kanske t o m att man blivit ovän med någon?

Med tanke på att diskussionerna här på BT kan bli rätt heta då och då, borde väl BT-träffarna kunna sluta i katastrof också?

• Svar på tråden Misslyckad BT-träff?
  • Brud aug 2005

Vi i Västerås har bara haft lyckade träffar.... Vi fikar eller äter och snackar bröllop, men även en massa annat snack!!! Alla är ju självklart inte lika i sättet, men det är ju lite det som är charmen..... :)

• NSL

Det låter kul! Men är det verligen ingen som har kommit till en BT-träff och känt att; "jösses, vilka människor - de här har jag verkligen inget gemensamt med". Med tanke på hur många dråpliga internet-dejter man har hört talas om, så borde det väl kunna ske även när man träffar "tjejkompisar"???

• Ellte

*fniss* Jag har varit på BTträff och tänkt efteråt att VAD var detta bra för...men det var fel på mig tror jag ;) Min tankegång var nåt i stil med "Men KÄRA nån...HAR dessa tjejerna inget annat att prata om än sitt bröllop???" ;)

• NSL

Ellte; TACK! Äntligen någon som vågar säga det som många andra bara tänker...Fler erfarenheter någon?

Jag tycker att BT är bra eftersom man snabbt kan få svar på dumma frågor som man har (och ja, mina frågor är oftast dumma eftersom jag inte har så mycket koll på det här med bröllopsplanering). Sen så måste jag nog säga att jag utnyttjar BT mest för att läsa om märliga relationsproblem och andra konstiga saker när jag inte har något att göra på jobbet...

• Brud aug 2005

Går man på en BT träff och tänker: har de inget annat att prata om än bröllop.... så har man nog hamnat fel!!!! Den största anledningen till att man går på en BT träff är ju för att just prata om sitt bröllop.... åtminstone har jag förstått det så...sen är det en bonus att vi som träffas i Västerås funkar så bra ihop att vi kan snacka en massa annan skit också!!!!!

• Ellte

Jag måste säga också att jag varit på flera träffar med helt underbara människor...som inte var så insnöade ;) Bara så du vet :D

• NSL

Brud aug 2005; Absolut, men det kan nog gå till överdrift i vissa fall. Så det gäller kanske att hitta personer som har ungefär samma inställning som du själv till bröllopsplanerande.

Ellte; Ok, där ser man Jag tror dock att jag hoppar över BT-träffarna, med min otur skulle jag säkert bli den där som efter tio minuter vill springa skrikande därifrån...

• Gift Anna

Måste säga att jag håller med Ellte till viss del.(som jag dessutom träffat "live"på BT-träffar, men det är ju en annan historia! :D )
    "Syftet" med BT-träffarna är ju att få tjöta bröllop med likasinnade när ens andra vänner är trötta på bröllopssnack, samt att man kan tipsa varandra om olika saker inför bröllopet. Har man tur så träffar man några trevliga vänner som man kanske fortsätter att umgås med.:D

Jag tröttnade på de renodlade BT-träffarna efter bröllopet,men släppte inte BT(och har väl inte gjort det helt än! :-0 ) helt, men däremot startade jag en kompistråd för alla som ville lära känna nya vänner här i Gbg, och vi började träffas på fikor,middagar på stan och nu är vi ett litet sammansvetsat gäng som umgås ganska flitigt,vi träffas även hemma hos varandra numera!

• Gift Anna

Litet gäng var nog fel uttryckt! , vi brukar ju som mest vara 5-7 personer som fortfarande håller kontakten och umgås ofta.

• Magga

Jag förstår NSL:s undran!

Jag som är 38, ska gifta mig borgerligt på ett ganska enkelt och kanske mindre traditionellt vis undrar om jag verkligen skulle ha så mycket att hämta på en BT-träff. Samtidigt så är man ju rätt sugen på att bolla idéer med andra än de närmaste - som ju antingen blir uttråkade till döds eller kanske inte ska veta så mycket (om det är lite halvhemliga planer).

Men det kanske finns fler som jag??

• agnelia

Magga,
    klart att det finns fler som du!
    På våra BTträffar i Västerås är jag den enda som ska gifta mig borgerligt!
    Ska inte ha så många gäster som en del, ca 21 st, gifter oss på vintern i en bygdegård, lite annorlunda val av ingångsmusik m.m. men det spelar ingen roll!!
    Vi har det jättetrevligt tillsammans på våra träffar och blir lätt sittandes i tre timmar och pratar bröllop och massa annat!

• shalimar

Heh? Vi hade himla trevligt när vi sågs sist, på Medis här i Sthlm... nu ska vi träffas igen imorn och jag bara lääääängtar efter att få älta lite bröllopsnojor med likasinnade!!

Svar på tråden Misslyckad BT-träff?