Hälseneinflammation någon?
Hej!
Jag tror att jag lyckats få en hälseneinflammation. Började med lite lätt värk vid hälsenan när jag var ute på promenader. Trodde att det berodde på obekväma skor eller att jag höll p åatt få skoskav men så snart jag tog av mig skorna och gick omkring barfota hemma kändes inget. Tränade på som vanligt. Men det blev värre varje dag och för ca tre dagar sen kände jag att något var fel. Hälsenan har som en liten smärtsam utbuktning på sidan några cm upp från hälen och det gör ont om jag sträcker på senan (lutar mig framåt mot tårna på foten). Är det någon som har erfarenhet av detta? Hur kändes det? Hur gjorde ni? Har fått höra av en bekant ortoped att jag ska hålla foten still och inte belasta så långt det är möjligt i minst två veckor. Och att även att det kan vara bra att kyla ned skadan med jämna mellanrum. Hur lång tid tog det innan det läkte för er? Blev det som vanligt sen? Jag kan tillägga att jag inte har ont om jag inte spänner hälsenan. Så länge jag bara stöder mig på hälen och inte lutar mig fram så känns det ok. Hur svåra smärtor hade ni? Snälla hjälp för jag är rädd att det kommer ta flera månader att ta mig ur detta!