Fler som inte kan med sina svärföräldrar?
Jag undrar om det finns fler där ute som har svårt för sina svärföräldrar och hur ni handskas med detta??? Jag har otroligt svårt för min mans familj och tycker inte ens om dom som människor. Dom är väldigt kontrollerande, kritiska och själviska. Jag försöker att inte blanda mig så mycket med dom, men min man har den här drömbilden av att vi alla ska komma överens och blir så arg och tjurig när jag visar minsta ovilja att göra det. Jag tänker att jag kan låta honom ha sitt förhållande till dom, men lämna mig utanför. Det har fungerat i ett par år. Men nu har han kommit till den punkten där han blir sur för att jag inte ens frågar om dom eller plockar upp telefonen om dom ringer. Men jag vill inte bli inblandad i deras drama. Det är liksom alltid nåt som händer runt omkring dom. Men min man kommer aldrig att se det från min synpunkt eftersom det är hans föräldrar. Dom kan vara hur knäppa som helst, men det är ju hans föräldrar och han är på sätt och vis hjärntvättad. Eller så väljer han att inte se vissa saker. Men hur gör man om man måste spela att man bryr sig, när man egentligen inte gör det? Är det nåt man måste göra när det gäller sin mans föräldrar?