• majlis

Hur många utav ER här har barn?

Vore kul att starta en tråd om barn!

Jag och min blivande har två flickor på 6 och 7 år. Och dom skall självklart vara brudnäbbar!

• Svar på tråden Hur många utav ER här har barn?
  • Tvillingmamma

Yess!!
    Det kom två på en gång!!
    *hehe* De har passerat 1½år med ett par månader, och är sannerligen helt ljuuvliga!

Har införskaffat tvenne smokings/kostymer som de kommer att ha på vigseln!

• Browneyed Girl

Å, jag har en jättefånig fråga till er lite mer "erfarna" på barnfronten (har inga själv, ännu...):
    Vad var det allra första graviditetssymptomet ni kände av?
    Och hur tidigt?
    Själv inbillar jag mig att vissa känner på sig det i hela kroppen, medan andra inte har misstänkt någonting...
    Berätta, berätta, berätta!!!

• Cheri

Jag fick ömma bröst och kände mig mycket trött... Senare kändes det som ett "tryck" över livmodern som jag har innan mens.

• *nyfiken*

Cheri är du på smällen??

• ia´s

Morning
    Jag har 2 änglar...en på 8 år å den "lilla" på snart 6 år
    Båda var näbbar på vårt bröllop...å dom var hur underbara som helst

• majlis

Mina första tecken på graviditet var:
    trötthet
    illamående
    känslig för dofter (vilket luktsinne man fick)
    ömma bröst
    humörsvängningar (kunde börja gråta och bli arg för ingenting)

• Loka

Browneyed Girl
    En erfaren mamma (jag ) kan tala om att det kan vara väldigt olika. Med min dotter började massor av syntomer på en gång, illamående, spända bröst och en enorm värk i livmodern (som mensverk fast kraftigare) och detta började redan i v 6-8. Med min son hade jag inga som helst symptomer , mer än att det syntes väldigt tidigt (från v 12-14 gick det inte att dölja längre).

• Lilla E

Vi har en lite dotter på snart 1½år.

När jag var gravid hade jag "Vampyrnäsa" som man sambo sa. Jag kännde allt. (inklusive den där lilla Ploppen han ätit efter lunchen ca 12 timmar tidigare...)

• Robbis tjej

Vi har vars två barn sen tidigare, inga gemensamma

• aco

Da passar även jag pa att ställa en fraga här till er mammor:
    Vi planerar att börja tillverkningen DIREKT efter bröllopet. Har redan nu lite svart att lata bli, men sa har vi ialla fall bestämt. Nu har jag funderat pa hur jag da ska göra med alkohol pa smekmanaden?? Om jag försöker bli gravid är det ju ingen höjdare att dricka alkohol! Men det är a andra sidan trist att inte kunna dricka lite gott vin pa smekmanaden.....

Hur gjorde ni????

• majlis

Var inte orolig...Festa loss ni.....vad är det som säger att ni skall bli med barn på smekmånaden...? Man skall sluta dricka alkohol när man fått veta att man är gravid. Det är obsolut ingen fara....Tänk det finns alkolister som dricker under hela graviditeten och föder friska barn. Ha en otroligt mysig smekmånad med alkohol. Kram till dig!!
    Och lycka till.

• nile

Angående alkohol och graviditet.
    Det är ju de första veckorna innan man knappt vet om att man är gravid som barnet är som känsligast! Därför ska man undvika alkohol, tobak och liknande redan när man börjar tillverkningen! Och gärna äta folsyra åtminstone några veckor innan det blir barn....

• Pa´sHeffaklumpan

Aco:
    Vill du dricka alkohol under smekmånaden så tycker jag att ni ska vänta med att börja "tillverkningen" tills ni kommer hem.
    Planerade jag att bli gravid skulle jag absolut avstå helt från alkohol, varför chansa???

• Cassandra

Vi har en dotter på 5år och jobbar på en till hi hi

Minna tecken på graviditet var
    spända och svullna bröst (stora!!)
    illamåndet
    humöret :D stakars min kille
    tötthet
    och det känndes som jag inte kunnde ta riktigt djupa anndetag

• aco

Ja, det far nog bli sa Pa´s H. En manad hit eller dit spelar ju inte sa stor roll nu när jag ända väntat i över 30 ar...

Vi är bara sa fruktansvärt otaliga!!!

Svar på tråden Hur många utav ER här har barn?