• Golvmoppen

Några fler som giter sig i maj -05?

Vore kul att få kontakt med fler i Göteborgstrakten som skall gifta sig i maj-05.

Utbyta tips och råd, men även kanske kunna ses. Få prata av sig lite grann med andra i samma situation just nu.

Mvh Sara
    lasa77@hotmail.com

• Svar på tråden Några fler som giter sig i maj -05?
  • Miss Ivory

Hej igen!

Sann05: Vi ska "låna" en präst ifrån en annan församling för det finns ingen som vi tycker om där vi bor ( johanneberg). Jag har hört att det ska gå bra om de inte är uppbokade hos sin egna kyrka. Ringde till Ögryte församling, men de var inte alls hjälpsamma. Tyckte att de hade så mycket att göra hos sin egna församling och att de inte alls kunde boka nu vad som ska göras i maj! Tyckte jag lät konstigt. Ringde Lundby församling och de var lite mer hjälpsamma, men bad mig återkomma efter den 14 okt, då de skulle ha sitt vår-möte.

Hmm Finns det inte någon som har bra tips om präst???

Jag hittade föresten min klänning på Svans, så jag rekomenderar er verkligen att åka dit! Men det var riktigt svårt att hitta, tyckte jag.
    Vi har föresten bokat fotograf. Det blev Mats Ahltin. Kanon trevlig kille, med riktigt bra priser. Hoppas han är så bra som de andra säger..

Ha det gott!

• Cotterpin

Jo, Svahns är lite oskyltat, men det är värt ett besök!

• 14maj

Vi gifter oss den 14:e norr om Gbg. Har i alla fall tänkt att skicka ut inbjudningarna före jul. Egentligen ganska snart. Det börjar bli jobbigt att inte säga till kompisar och så... Dessutom ska vi ha många gäster och vill inte att de ska hinna boka upp något annat (annat bröllop eller så). Låter det väldigt tidigt med november för inbjudningarna?

Någon som har tips på bil för transport från kyrkan?

• Cotterpin

14maj
    Är det inte bättre att skicka ut "save the date" kort i november och vänta med inbjudningarna till typ februari?

Skulle jag få en inbjuden 6 månader innan skulle den garanterat hinna försvinna i julstädningar och vårstädningar..

• 14maj

Jag har aldrig hört talas om det där med "save the date"-kort. Är det enligt svensk tradition? Jag tror att mina släktingar skulle undra... Dessutom måste man ju då hitta på två typ-inbjudningskort. Det är ju jobbigt som det är att göra ett.

Eller ska man bara sprida nyheten muntligt? Får bara för mig att det är roligare att överraska med ett inbjudningskort. Men man kanske bör vänta längre med inbjudningarna...???

Nu är jag förvirrad!

• Cotterpin

Save the date är eg en amerikansk tradition, som man skickar ut långt innan själva inbjudningarna. Det är helt enkelt en liten uppmaning till folk att inte boka upp något just denna dagen.
    Vi tänkte skriva till detta på våra julkort, då behöver man inte ha två olika "inbjudningskort".

• anni66

Japp här e en till 21/5 i partille kyrka.
    Har inhandlat klänning,bokat festlokal.

• 14maj

Jag har ännu inte lyckats skicka ut julkort till fler än föräldrar och syskon (i bästa fall). Att nu slänga iväg upp emot 100 julkort känns lite konstlat.
    Men jag kan nog hålla mig till jul/nyår. Men då blir det i så fall inbjudningskort direkt.

Det är väl bara det att jag eg skulle vilja hemlighålla det ända tills kortöppningen. Men det går inte i så fall. Vi har redan varit tvugna att skvallara för några, för att justera datum...

Jul/nyår blir det nog...

Tack för dina kommentarer Cotterpin!

• Cotterpin

Ingen orsak! har själv funderat en hel del över det, men insåg att man kan inte hålla det hemligt hur länge som hellst, framförallt inte om man har stor släkt/kompiskrets med många i "giftasålder" :)

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Några fler som giter sig i maj -05?