Vilka symptom har en person med anorexi? Jag har en kompis som blir smalare och smalare, men hennes beteende stämmer inte alls in på vad jag läst om anorexi. Visst pratar hon gärna om hur liten hon är och att hon inte kan ha minsta jeansstorleken osv. Men hon äter. Alltid när jag träffar henne så äter hon. Gärna stora protioner också. Men det är ofta som hon kommer med kommentarer som att hon inte ätit på hela dagen osv. Men så äter hon när jag är med. Vi går ut och festar ibland och då dricker hon gärna en massa öl, men äter gör hon kanske inte då, för då orkar hon inte dricka några öl, säger hon.
Eller så kan hon berätta att hon nästan ramlat ihop för att hon inte hunnit äta innan hon åkt iväg för att gå på promenad med en kompis.
Jag tycker det här är så svårt. Jag kan inte se om hon är onaturligt smal eller bara liten. Hon har ju alltid kläder på sig. Och hon är ganska kort.
Jag tycker det är så svårt, vet inte vad jag ska säga, när hon kommenterar att hon blivit så smal att hon gått ner en jeansstorlek igen.
Jag kanske oroar mig i onödan. Vi träffas inte så ofta, någon gång i månaden bara och har inte så jättebra kontakt som tidigare eftersom vi inte bor på samma ort.
Förlåt att jag stjäl din tråd Giovanna.