• Merkurius

Tråkigt sex utan nyheter?

Hej
    Jag behöver lite råd(?) om min situation.
    Jag och min tjej har varit tillsammans i tre år och förlovade i två. Hon är 30 och jag några år yngre. Vi har det kanonbra ihop bortsett från sexlivet. För att sammafatta det så är det så här: Jag är mycket intresserad. Jag läser artiklar, frågespalter och olika forum på nätet osv. Jag tycker om att leka och prova nya saker, men det är inte så min tjej är. Oftast verkar hon nästintill ointresserad av sex. Hon vill inte testa nåt nytt och detta gör ju att det för det mesta blir samma sak varje gång och i samma ordning. Vi kramas, jag ger henne oral-s*x och sen samlag. Dessutom oftast i samma ställning och alltid i sängkammaren.
    Är hon eller jag som är "konstig"? Hon berättar aldrig vad hon vill eller om hon vill prova nåt. När jag försökt prata med henne om det, blir hon bara rädd att jag inte vill ha henne och så säger hon att hon gärna vill prova idéer osv, men att hon inte tänker på det utan verkar tycka att det är jag som ska ta initiativ och sen får hon säga ja eller nej.

I början tänkte jag att det blir bättre med tiden, men ju längre det går, desto mer sällan har vi sex överhuvudtaget. Vad ska vi göra? Ska vi ha sex som vi brukar, fast oftare för att "komma igång" eller vad ska vi hitta på?

• Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?
  • Spättan

Vill bara tala om att romantiskt och harmoniskt inte är detsamma som att man inte varierar sig. Att man oftast har sex i sängkammaren är inte heller det detsamma som att man inte varierar sig. Det är heller inte detsamma som att man endast har sex en eller ett par gånger i månaden!
    Vi har varit tillsammans i 10 år - har sex ett par eller tre gånger i veckan - I SÄNGEN - bara för att det sker i sängen behöver det inte ske alltför sällan och ENBART på rutin.

• Merkurius

augustibrud:

Du har så rätt.. självförtroendet är inte det bästa.

• Browneyed Girl

Okej, fastnade i filtret igårkväll när jag skulle förklara mig, så jag gör ett nytt (lite rumsrenare ) försök:

Xite,
    det är lugnt, jag fattade att det inte var just MITT 6-liv du dissade utan ALLA tråkmånsars.
    Däremot vill jag bara tillägga, som EmmaPemma var inne på, att det är märkligt hur vissa måste slå knut på sig själva för att experimentera.
    DET är vad JAG tycker är avtändande och urtrist; att behöva en massa rekvisita och lullull för att gå igång...

Men som sagt, alla är vi olika och jag dömer inte ut er som hela tiden måste ha nya kickar.
    Hursomhelst, för att återgå till Merkurius dilemma;
    Mitt råd vore att du ligger som en "dö´ sill" under själva akten ett tag framöver och låter HENNE bestämma vad ni ska göra och i vilken takt.
    Dessutom kanske ni inte måste diskutera så noga vilka ställningar ni ska prova osv osv, ha ett tyst s*mlag där det blir som det blir!
    Vem vet, hon kanske vågar sig på oanade saker när du inte föreslår en massa ...

Slutligen, en ros till Spättan som satte ord på det jag har försökt få fram;
    Sängkammar6 är inte synonymt med dålig variation, tvärtom!

• Nyfiken gul , nu fru

Merkurius..

Som någon annan i tråden säger... kanske är du för "krävande" och "gå-påig".. hon kanske VILL ta initiativ men inte hinner??

Jag menar inte att du är på henne stup i kvarten men hon kanske inte hinner bli upphetsad coh villig för att du är där och peppar, puschar och är själv ganska villig...

Låt henne få längta lite... Säg det åt henne... "jag vill att du längtar efter mig"...

Att bara ta avstånd och lägga ner k*theten gör nog att hon bara blir sämre i sitt självförtroende och sexlivet blir ännu sämre...
    Utan prata med henne!

• K.C

Jag håller med de andra om att hon kanske har dåligt självförtroende. Det KAN också vara jobbiga saker som gör att hon har svårt att ge sig hän - hon kanske har dåliga erfarenheter som gör att sex inte känns tryggt och bra. I så fall kanske ni skulle gå och prata med något - hon kanske har saker hon behöver reda ut.

Annars kanske hon blir så stressad av att prestera att det inte blir något alls. Du verkar ju intresserad av att göra mycket hon kanske upplever som "avancerat" och det kanske blir för stort steg för henne.

• K.C

Sitter och funderar... Jag tycker att det känns lite hemskt att se sex med den man älskar som tråkigt.. Har jag fel?

Det känns lite som sex blir en annan grej - lite för tekniskt. Som om man är ute efter saker som man kanske inte behöver räkna in i sex egentligen. Det är ju ett möte mellan två människor liksom och då är man väl själv del i att det blir "tråkigt". Vad kräver man, liksom?

• Browneyed Girl

Jag har visst svårt att släppa denna tråden...
    Men jag måste hålla med dig, K.C; det är precis som att folk är livrädda för att va tråkiga i sängen, många ställer säkert upp på saker de egentligen inte tycker är okej av rädsla för att partnern ska tröttna på dem annars.
    Visst är det sorgligt när man ska krångla till nåt så underbart...

• Spättan

Även jag är här igen !
    Tycker heller inte teknik är det viktigaste utan känslan av att vara tillsammans. Det går (tror jag) att analysera "sönder" sexlivet om man har otur.

• K.C

Håller med! Man ska inte tänka för mycket. dessutom känns det tragiskt att killen tyckerd et är trist - vad har man då för syn på sex. Möjligtvis att man kan sakna en viss närhet eller engagemang, men det är ju ingen dag på zoo som är menat. Man måste ju mötas på ett bra ställe för alla... tycker många pratar så mycket om att blanda in fler personer elelr förverkliga andra fantasier, kanske är vi dåliga på att låta fantasier vara just i huvudet och att njuta av verkligheten..?

• Spättan

Där slog du huvudet på spiken K.C.
    Tror att vi i större utsträckning ska låta fantasierna förbli just - FANTASIER - då kan de verka stimulerande och göra underverk i vår verklighet!

• EmmaPemma

Ja eller så testar man helt enkelt att ha s*x på zoo *fniss* (kunde inte låta bli ).

• Texas

Fast sex kan ju bli lite trist om det blir mer på rutin. Om det varje gång är exakt lika dant, tar lika lång tid, samma sorts förspel, samma akt, man säger samma saker varje gång. Blir som en bok man läst för många gånger även om det är ens älsklingsbok. Jag tror trådstartaren är ute efter någon typ av variation och inte nödvändigtvis super avancerade akrobatiska ställningar mm.

• K.C

hihi.. zoo, vem vet det kanske kan vara nåt..

jo, jag förstår vad du menar och vad trådstartaren antagligen menade. jag tänker bara att brist på engagemang kan vara det som gör att man känenr att det är trist, snarare än att det tekniska är tråkigt..

Svar på tråden Tråkigt sex utan nyheter?