Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Läkarförbundet?

Är det någon som varit på fest/bröllop i Läkarförbundets lokaler på Villagatan i Stockholm? Är det bra där?

• Svar på tråden Läkarförbundet?
  • Bröllopstokiig

Jag var där på bröllop i maj förra året.
    Det var ca 60 gäster och väldigt trevligt. Det jag gillar med lokalen är att det känns nästan som att vara hemma hos någon(som bor väldigt fashionabelt och stort...)Vi tog drink i något förrum och brudparet gjorde entré, därefter öppnades dörrarna upp till matsalen, väldigt god mat och vi drack otroligt gott vin kommer jag ihåg, sen var det tårta och kaffe i ett angränsande rum och medans detta intogs gjordes matsalen om till dansgolv och ett litet drinkbord med självservering(det var det enda som var lite trist, om ni har möjlighet så ha någon som blandar drinkar och serverar vin etc)
    Så jag rekomenderar det verkligen, vackert och bra.
    Lycka till!

• Bröllopstokiig

Min svärmor är läkare och har varit på många fester där. Hon tycker det är jättefint och har t o m sagt till oss någon gång att vi skulle kunna få hyra den lokalen (till födelsedag eller bröllop) eftersom hon är läkare. Jag tror inte hon skulle rekommendera den om hon verkligen inte tyckte om den.

• Bröllopstokiig

Vi funderade på att ha vår bröllopsfest där men tyvärr måste det vara helt tyst efter kl 01 vilket inte passar oss. Om jag inte minns helt fel får man låna lokalen gratis (förutsatt att man är med i Läkarförbundet) och sedan ordnar man med catering själv. Hur pass god maten är beror alltså på cateringfirman ; )

• Bröllopstokiig

Jag var där en gång på bröllop och det var jättetrevligt!

• Bröllopstokiig

Har ocksa varit dar pa brollop och jag fick offert darifran ocksa. De har egen restaurang, jattegod mat och bra pris tycker jag!!! Hyran ar inkluderad i maten! Jattebra!

Stora luftiga lokaler. Stor dansgolv och andra rum dar man kan prata och dricka kaffe. Jattebra stalle, och jga trir inte man behover ha lakar kontakter for att "hyra" det. Ringa och kolla! Jag kan rekommendera iallafall!

• Bröllopstokiig

Vicki, är det verkligen Läkarförbundets lokaler du tänker på och inte Läkarsällskapets? Läkarsällskapet har nämligen egen restaurang (som man måste ta mat ifrån) medan Läkarförbundet bara lånar ut lokalen. Fast de kan ju i och för sig ha ändrat på det sedan jag pratade med dem vilket var för ett år sedan.

• Bröllopstokiig

Sara H

Jo, det var Lakaresallskapet, du har ratt!...

Men det var bra dar iallafall! Absolut prisvart tycker jag!!

• Bröllopstokiig

Kul att många är nöjda med lokalen. Själv har jag aldrig varit där men har vår bröllopsfest där den 15 juni. Min blivande är läkare och han har varit där många gånger. Men man undrar ju lite... Vi ska iallfall dit imorgon och träffa cateringfirman. Spännande...

• Bröllopstokiig

Hej Cecilia!

Låter spännande. Hur var ditt intryck?

Lycka till!

/Carro

Svar på tråden Läkarförbundet?