• Phalenen

slaven har lämnat hemmet

hej
    ja nu är det slut.Det var nämligen så att jag har en Phalene tik och ville ha en till och nu fick jag min chans att få en för annars skulle den bli avlivad och jag tyckte synd om henne så jag sa ja.Just då var jag i min lägenhet och hade barnen så jag ringde honom på mobilen men han svarade ej så jag talade in ett medellande till honom och han ringde lite senare och sa att det var beklagligt att jag hade sagt ja så hos honom fick vi ej vara så han skulle komma direkt med alla mina saker jag hade i hans hem och lämna ifrån mig hans nycklar.Då han kom så konstigt nog så pussade han mig och frågade vad jag skulle göra idag och lite kallprat,han avslutade med okej sskall vi säga så så länge sen körde han.Nästa dag kom jag på att jag glömt en del kläder där så jag ringde och pratade in ett svar och då sms han att jag omedellbart skulle hämta mina saker han skulle sätta dom utanför .Jag kan än idag inte förstå hans betennde,det är som om han hatade mig.Jag menar visst är det skönt att slippa honom men hans betende förbryllande mig det var som om vi aldrig hade betytt något för varandra.Jag känner mig värdelös.BLEV JAG BARA UTNYTTJAD

• Svar på tråden slaven har lämnat hemmet
  • Cinnamon

Du är värdefull! Det är han som har problem som han beter sig. Fundera inte så mycket över honom, vi kan inte förstå andra människor helt hur vi än försöker. Nu är du fri honom och kan gå vidare med ditt liv. Jag önskar dig all lycka!

• StinaS

Vet att det låter dumt men jag tycker inte du skall vara ledsen utan att du skall vara väldigt GLAD. Jag tror detta är ett utspel från hans sida, men jag tror också det gäller för dig att TA CHANSEN!! Håll dig undan från den mannen och låt honom aldrig komma in i ditt liv igen. Det är inte du som är värdelös, det är han som får dig att känna dig värdelös. Och det är väl ändå inte kärlek!! Kärlek är någon som får en att känna sig värdefull även när man mår skit.

• Carmencita

Precis som StinaS säger jag: TA CHANSEN! Nu är det han som lämnar dig, och inte tvärtom. På det sättet slipper du allt det jobbiga med att själv behöva göra slut med honom. Det är bättre att han inte vill ha med dig att göra (av nån värdelös anledning som inte har med dig att göra utan bara finns i hans egen värld) än att han ska bli arg.

Av vad du berättat tidigare säger mina tidigare erfarenheter mig att han uppvisar ett stört beteende, åt pskykopat/narcissisthållet. Det värsta du kan göra är att kränka en sån person. Då tappar de kontrollen. Att göra slut med honom vore definitivt att få honom att känna sig kränkt. Nej huga, mycket bättre att han tror att han fått sin vilja igenom. Och du får en enklare väg ut ur det här destruktiva förhållandet. DINA BARN och DU SJÄLV måste gå före hans nycker och sjuka beteende!

Stor kram till dig och lycka till i framtiden! / en fd socialsekreterare

• *Juniphé*

Phew... svårt att arbeta sig igenom texten (med brist på kommatecken, punkter osv - Förlåt, men det blir väääldigt svårt att läsa en sån rörig text)

Kanske taskigt av mig, men jag påpekar bara för din egen skull... punkter och kommatecken ger välbehövliga pauser och delar upp texten så man får struktur och man fattar innehållet lättare.

Angående inlägget.
    Skönt att du är kvitt honom... för din skull. Han verkar vara totalt absorberad av sig själv - ingen kul person att leva med. Utnyttjade han dig? Vet ej... men kanske. Personer som honom behöver inte en partner för att känna sig "hel"... dom kanske har en partner mest för syns skull, eller sexet?
    Du förtjänar bättre!

Lycka till!

• Fenomena

Jag kan bara hålla med de andra. Nu när han visar eller låtsas att du är inget värd för honom: ta chansen att avsluta det ordentliget! Ta chansen att få bort honom ur ditt liv! Om du gör det nu kanske hans stolthet hindrar honom från att hålla dig kvar. Eller så kanske han aldrig kände så som du förtjänar?

I vilket fall så är det mycket svårare att göra slut med någon som motsätter sig det. Gör det nu: för din skull och barnens!

• Rapunzel

Håller med Juniphé att din text är väldigt svår att förstå.

I övrigt - lycka till! Jag tror du får det bättre utan honom.

• Genus

Phalenen!
    Jag blir så glad för din skull! Det tycker säkert du låter konstigt så dåligt som du mår, men tänk på att när man lever mitt i smeten som du gjort saknar man oftast självdistans och ro/möjlighet till ordentlig rationell reflektion över sin situation. Vi här på BT är objektiva på ett sätt du kan dra nytta av, och HAR dragit nytta av! *applåderar* Att du känner dig värdelös är rent känslotänkeri och har inget att göra med ditt egentliga värde (detta vet du egentligen), men den här mannen är ju en manipulatör av värsta slag och därför har han dig fortfarande i sitt våld känslomässigt vilket innebär att han ännu så länge bestämmer hur du mår. I stället för att falla för det; tänk på vilket känslokallt sinnelag det krävs för att få en människa dithän han fått dig. *ryser* Neej, du Phalenen, när det gått ett tag kommer du att få mer rätsida på det här i och med distansen till honom och jag rekommenderar dig VERKLIGEN att kontakta en samtalsterapeut, en professionell person som har som jobb att hjälpa dig komma till insikt och hantera diná bekymmer så att du slipper utsätta dig för oempater som den här mannen igen. Dina barn kommer också att tjäna på detta! Fortsätt gärna att skriva här på BT och ventilera känslor och tankar. Jag är stolt över dig! Fler kvinnor bör göra som du och du är en förebild för alla dem som måste våga ta Steget. Stort lycka till med ditt liv Phalenen. //G

• Leone

Grattis!

Du ar kvitt honom!

Forsok att inte tanka for mycket pa hans beteende, det kan ocksa vara sa att han forsoker uppfora sig lite konstigt for att du ska bli osaker och tycka synd om honom. Fall inte for det!

(for ovrigt tycker jag han verkar sa otroligt knapp att inget han gor nu skulle forvana mig, arligt talat).

Det har var val det basta som kunde handa dig- nu kan du ga vidare med ditt liv, dina barn och dina hundar. Tank vad skont att vaga andas ut och leva ditt liv, inte vara radd for att stada 'fel' eller gora honom forbannad.

Var stark nu, om han skulle andra sig och vilja komma tillbaka. Ga vidare. Lev!

• elis

Finns det någon tidigare tråd man som kan göra att man förstår bakgrunden lite bättre?

Från vad du skrev här tycker jag du verkar ha det bättre utan honom. Du måste bara få dig själv att förstå det.

• Meddelande borttaget
  • Titrania

läste precis tidigare tråden... GRATTIS för att du slipper honom! Hoppas att du kommer må bättre! Många kramar

• Missen2004

En STOR KRAAAAAM! Och grattis!

Du är värd något mycket bättre än ditt ex. Du verkar ha många fina egenskaper och vara en människa med ett varmt hjärta. Låt inte ditt ex förstöra ditt självförtroende eller självkänsla. Och börja aldrig tvivla på dig själv. Du är speciell och du är värdefull!

Idag är det fredag - tycker att du ska fira ditt nya liv. Ta och laga en god middag, drick ett glas gott vin och unna dig själv imorgon en hel dag då du endast gör saker som du själv vill.

Önskar dig allt gott! *kram* Missen

Svar på tråden slaven har lämnat hemmet