• vinterstjärna

festa hela natten...

Ok, festlokalsletandet har gått i stå. Vi vill ha en festlokal i Stockholmstrakten för vigsel i februari. Vi kommer att vara 70 pers men vill ha en rymlig lokal eftersom det just är ett vinterbröllop och minglandet måste ske inomhus. Vi vill ta med egen mat och dryck och, och här kommer kruxet, vi vill kunna festa hela natten (självklart betalar vi extra för det). Vi har hittat en rad fina lokaler som passar fint men det faller på det här med 01.00-regeln. Snälla ni, hjälp oss med förslag. Måste börja leta lokal igen och det känns lite segt.

• Svar på tråden festa hela natten...
  • vinterstjärna

Maria - ...
    Fick just ett mail från Skälby med svar på en rad frågor. Tyvärr så måste musiken sluta vid 01.00. Så himla synd. För oss är det uteslutet att sluta festa klockan ett. Blä! Men tack för fina kort och hjälp. Det ser fint ut och skulle passa oss. Om det inte vore för tiden...

• Maria - en blivande brud med 100 frågor

Till mig har de sagt att vi inte får spela högt efter 1... Vi har inte heller tänkt åka hem tidigt och i oktober (som vi har hyrt gården) så e det säkert kallt och alla fönster är stängda...
    Jag vet flera som har haft fester där utan några tidsproblem. Visst man kanske inte ska ha disco för hela området efter 1 men musiken behöver ju inte stängas av för det.

I vilket fall som helst så lycka till med lokalletandet :).

• Julius

Kolla med Mälargården eller Tammsvik i bro men det kanske är långt att åka??

Tammsvik Konferens & Herrgård erbjuder en konferensmiljö med bästa tänkbara förutsättningar. Här finns den vackra herrgårdsmiljön för mat, dryck och kvällsnöjen samt den moderna konferensdelen för effektiva möten. Det geografiska läget ger fantastiska möjligheter till aktiviteter av alla de slag. Våra gästrum är trivsamt inredda och belägna i byggnader på området. Herrgården inrymmer 11 gästrum och ett eget koncept "Herrgårds-konferens".

Totalt finns 119 rum och 218 bäddar vilket ger ett variationsrikt utbud för både små och stora sällskap. Till detta ett flertal matsalar, sällskapsrum, vinkällare och pub. Sway af Tammsvik vår egen Swanbåt på 70 fot är ett utmärkt alternativ för den aktiva gruppen på konferens eller nöjeskryss. För mindre sällskap rekommenderar vi Mälargården, vår konferensvilla som lämpar sig perfekt för grupper som söker avskildhet och arbetsro i en personlig hemtrevlig miljö.

Antal rum 119
    Antal bäddar 218
    Max antal, parkettsittning 200
    Max antal, skolsittning 120
    Konferenslokaler 20
    Antal grupparbetsrum 22
    Matsalar för antal pers. 10-180
    Restaurang, sittplatser 265
    Fullständiga rättigheter Ja
    Gourmetrestaurang Ja
    Pianobar och Pub Ja
    Sporthall Ja
    Pool Ja
    Bastu Ja
    Tennis Ja
    Minigolf Ja
    Utställningsyta 200 kvm
    Handikappanpassade rum 1
    Avstånd stockholm city 45 kvm
    Avstånd arlanda flygplats 45 kvm
    Avstånd järnvägsstation 5 km

Att komma till Mälargården är som att komma hem till någon Idén bakom Mälargården är att erbjuda en stimulerande och hemtrevlig miljö för mindre sällskap. Här får ni exklusiv avskildhet, avkoppling och arbetsro. Samtliga rum är generösa och trivsamt inredda. Mälargården satsar på det bästa av råvaror och gästerna avnjuter måltiderna i det rustika lantköket som också inbjuder till den alltid populära aktiviteten "gemensam matlagning". Här finns också en stor salong, biljardrum, gym och relax samt två bastur. Den tempererade utomhuspoolen håller behagliga 28 grader året om. När våra gäster säger till oss "att komma till Mälargården är som att komma hem till någon", då vet vi att vi lyckats skapa en behaglig och personlig atmosfär.

Antal rum: 16.
    Antal bäddar: 31.
    Max antal, parkettsittning: 35.
    Konferenslokaler: 1.
    Antal grupparbetsrum: 2.
    Restaurang, sittplatser: 35.
    Avstånd stockholm city: 40.
    Avstånd arlanda flygplats: 45.
    Avstånd järnvägsstation: 5.
    Utomhuspool (tempererad): Ja.
    Bubbelpool: Ja.
    Bastu: J.
    Tennis: Ja.
    Minigolf: Ja.
    Gym: Ja.
    Relaxrum: Ja.
    Biljardrum: Ja.
    Matlagning med kock: Ja.

• vinterstjärna

Alltså, nu ville ju jag ha tips om billig festlokal där vi kunde ta med egen mat och dricka. Någonting säger mig att Tammsvik och Mälargården inte är lämpade för det! Rätta mig om jag har missuppfattat.

Maria - jag ska ha din information i åtanke. kanske man inte måste sluta festa vid ett, bara sänka volymen.
    Tack för svar.

• JAJJ

Vinterstjärna: Har du tittat på Mathiasgården i vallentuna?

• vinterstjärna

Den står med på listan. Har just talat med Eggeby gård och det verkar fint och bra. Ska dit och titta på måndag. Tack för tipset!

• Missen2004

Maria - en blivande brud med 100 frågor,

Jag är helt imponerad över själva priset..och eftersom vi inte har så jättemycket pengar i fickan, så verkar det ju bra. Dessutom om man inte behöver tömma lokalen kl.01, utan bara sänka volymen.. så blir det ju perfekt.

Tror ni att man skulle kunna ha dans i "kafferummet"? Det verkar (av bilderna att döma) vara rätt så rymligt - eller är "kafferummet" så pass rymligt att man kanske skulle kunna ha middag där inne för ca 60gäster? Vi dukade nämligen middag vid långbord på min syrras bröllop för 30personer i ett helt vanlig vardagsrum!

• JAJJ

Hur har det gått vinterstjärna?

• vinterstjärna

Hmm, inte så himla bra. Fast vi har inte riktigt haft tid att titta på lokal. Vi har prel. bokat Stallet i Upplands Väsby, ska titta på det om två veckor. Överjärva gård är prel bokat men det kommer vi säga nej till, tyvärr. För det var klockrent vad vi vill ha. Sen ska jag titta på Eggeby gård, teaterladan i morgon. Den är jag nyfiken på. Vi tittade på Hellasgården i lördags och tyckte att den såg lite liten ut. Annars var det en fin lokal. svårt att få tag på chefen bara. mathiasgården ska jag kolla upp också. den verkar vara bra. Det är ju tio gånger svårare än vi trodde det här med att hitta lokal. kanske för att vi inte är hundra på vad vi vill.

Vi väljer mellan vanlig fest, och då vill vi inte begränsa oss i tid. Eller så vill vi ha ett tvådagarsbröllop där folk sover över. Ska ringa på två såna ställen i em.
    Puh.
    Fast lite kul är det ju också
    Framförallt att fundera och planera allt det andra. Har hittat två klänningar men väntar med dem tills lokal är bokad. Och det är jag glad över för det trodde jag skulle vara dösvårt.

• JAJJ

Lycka till!
    Hörde just att man inte längre kan ha dansen i källarvalvet i Mathiasgården så det betyder ev. att vi kommer att börja leta efter alternativ. Stön!

Svar på tråden festa hela natten...