• vinterstjärna

festa hela natten...

Ok, festlokalsletandet har gått i stå. Vi vill ha en festlokal i Stockholmstrakten för vigsel i februari. Vi kommer att vara 70 pers men vill ha en rymlig lokal eftersom det just är ett vinterbröllop och minglandet måste ske inomhus. Vi vill ta med egen mat och dryck och, och här kommer kruxet, vi vill kunna festa hela natten (självklart betalar vi extra för det). Vi har hittat en rad fina lokaler som passar fint men det faller på det här med 01.00-regeln. Snälla ni, hjälp oss med förslag. Måste börja leta lokal igen och det känns lite segt.

• Svar på tråden festa hela natten...
  • Essa

Jag har fått ett tips om en lokal som heter Eriksberg, www.eriksbergcatering.se/

Jag tror det var så att man fick ta med egen mat och sprit dit. Kan vara värt ett försök. Lycka till!

• Lilla_my

Kolla in Mariahissen. Jag tror man kan betala extra för att få fortsätta efter kl. 01.00.

Där kan man också ha egen mat/alkohol.
    Ligger vackert uppe på Mariabergen med utsikt över Riddarfjärden.

Har dock inget telefonnummer kvar....

• vinterstjärna

Tack för era tips. Vi har tidigare varit inne på Stallet i Uppland väsby eller Överjärva gård men av olika anledningar skippat dem. Vi har gärna fest en bit ut från stan.
    Fler tips?

• Missen2004

Vi vill också ev. festa genom hela natten. Vi har tänkt att lämna bröllopsfeststället ca kl.1-2 på natten. Sedan kommer vi att ha bord bokade på någon ut av STHLMs innekrogar för att festa hela natten lång. Alla de som vill följa med är ju välkomna att fortsätta med oss.

• JAJJ

Mathiasgården vid Vallentuna kyrka

• Texas

Jag kan verkligen rekomendera Danderydsgården. Ligger en liten bit utanför stan men ändå inte i obyggden. Du kan ta med egen dryck om du önskar och du kan ha festen fram till 05 på morgonen om du önskar. Du kan ta med egen mat om du vill eller välja att de fixar mat. Det får plats 70 pers utan problem. Det finns mer än ett rum så att man slipper mingla runt de uppdukade borden. Kolla in mer info på deras hemsida.

www.danderydsgarden.se

• Maria - en blivande brud med 100 frågor

Jag har bokat Skälby Gård och vi blir 70 pers och jag hoppas att vi kan mingla där ;)
    Det är ganska stort varav ett större rum på ovanvåningen. Det finns en hel del info på deras hemsida (det kostar inte så mycket heller) w1.889.telia.com/~u88902968/
    Jag har även fotat en del som finns att beskåda här:
    hem.bredband.net/brollop2okt/lokalen.htm

Lycka till med letandet!!!

• vinterstjärna

Tack för era tips! Känner mig redan mer peppad att ta tag i lokalletandet igen!
    Tack.

• Missen2004

Maria - en blivande brud med 100 frågor,

Jag blev så otroligt intresserad av Skälby gård som du hade bilder på.. Vi ska ha en middag med dans för runt en 60-70 personer - tror du att vi skulle få plats med en middgasdukning och dans i lokalen?

Betalar man extra för glas och porslin eller får man fritt använda det som finns i köket? Är det verkligen sant att det kostar så lite som det står på hemsidan? För bra för att vara sant..?

• Maria - en blivande brud med 100 frågor

Ska ni ha middag och dans samtidigt kan det bli lite svårt....
    Kollade du på deras dukningsförslag på hemsidan så ser du hur lokalen är uppdelad.

Allt ingår i priset (3900 kr från fredag 12.00 till söndag 10.00). 70 st av all porlin, glas, tallrikar, bestick, wiskeyglas osv. Dessutom finns 2 stora kylar, micro, vanlig ugn, värmeskåp, uppläggningsfat och skålar. Pricken över i:et är att köket är nyrenoverat :).

"Tyvärr" så är det väldigt populärt och man måste vara ute i god tid men det borde ju inte vara så jättehögt tryck i februari.... kanske.

Svar på tråden festa hela natten...