• Pågång

Vilken tid om vinterbröllop?

Har börjat fundera på om jag skall byta tid på vårt bröllop, vi skall gifta oss i januari och har satt klockan två men efter planering med värdpar/toastmaster så pratade vi om att tre istället är en bättre tid i och med att vi skall ha middag och dans efteråt.
    Risken är ju mörkret men vi tänkte ta bilder innan och det kan ju bli rätt mysigt då man kommer ut från kyrkan om det är mörkt och man har facklor osv....

vad har ni andra gjort?

• Svar på tråden Vilken tid om vinterbröllop?
  • feb05

Vår vigsel blir kl. 16. Vi tar våra bilder före det...

• Loka

Vi kommer gifta oss 15.30, just eftersom vi verkligen vill ha det mörkt och med massor av levande ljus och marschaller.

Fotograferingen har vi inte bokat ännu men visst skulle vi vilja ha några utomhus bilder, men vi får väl fråga fotografen vad han tror. (man inbillar sig ju att det ska vara en strålande vinterdag med massor av snö, i själva verket kan det ju vara en grå snöslaskig dag och då skippar vi nog utomhusbilderna )

• alexaGBG

Vi tänkte börja tidigt. Vigsel kl 13. När det är färdigt är det ju redan "skymmningsljus" ute. Det är ju mökaste tiden på året (iaf början av Januari).

• Pågång

Ok tycker ni 15.00 är för tidigt också då kanske?

• vinterstjärna

Vi kommer troligtvis att ha vår ceremoni vid 16.00. Vi vill att det ska vara riktigt mörkt, massa levande ljus inne i lokalen och fackeltåg till festlokalen efteråt. Fotograferingen tar vi innan.

• Loka

Pågång

Nej, 15 är inte för tidigt, det är inte 14 heller. Det (14.00 eller tidigare) kräver kanske någon underhållning av något slag om man ska bjuda på middag vid 17-18 tiden.

• Pågång

OK
    Vi skall ha dans och middag efteråt och tyckte kanske att 14 blev lite för tidigt för då brukar man kanske mer ha lunchbröllop.
    Tar nog klockan tre för vid fyra tiden borde det vara skymningsdags då man kommer ut vore mysigt om det vore lite mörkt med massa ljus och facklor :)

TACK ALLIHOP!!!

• Vinterbruden -04

Vi gifter oss 14.00 i december, jag hoppas på skymningsljus när vi kommer ut så facklorna syns! Sen kommer det vara buss och varm dryck när man kommer fram. Sen tror jag det blir utmärkt med middag. Alltså heldre längre dans än lekar innan middagen. Men det är ju för jag älskar att dansa!

• Malin75

Vi gifter oss 16.00 just av anledningen till att vi vill att det ska vara mörkt utanför kyrkan så det blir riktigt effektfullt med alla ljus och julgranar (som jag misstänker finns kvar 8/1)

Svar på tråden Vilken tid om vinterbröllop?