• Giovanna

Mer än två...

Hej,

jag skulle vilja ställa en lite personlig fråga som jag skulle bli glad om någon kunde svara på. Det är så att jag träffade en kille för några månader sedan som är underbar på alla sätt, han är den första man som jag verkligen känner att jag kan dela allt med. Vi har pratat lite om att kanske prova ha s*x med ytterligare en tjej, bara som något som kan förhöja njutningen. Jag har aldrig provat något liknande och aldrig varit intresserad av att vara med en tjej men är nyfiken på saken då jag gör det med honom. Skulle uppskatta om någon med liknande erfarenheter kunde svara på om detta är en bra idé eller inte, om man som i mitt fall är heterosexuell men kan tänka sig att prova i alla fall.

Tack!
    Giovanna

• Svar på tråden Mer än två...
  • Jennifer E

Vi har pratat om det men vill egentligen inte, antar att du tänkt på allt redan... Jag har aldrig testat och tror ej jag känner ngn som har!

Berätta gärna hur det går om du vill dela med dig av ngt sådant förståss. Liiite kan du ju säga!

• Lill Anna

Jag tror hellre att man behöver ett bra tag tillsammans och behöver känna sig absolut säker i sitt förhållande innan man börjar med sexuella äventyr.

Jag har inte ens tänkt tanken själv, i mitt förhållande har det aldrig kommit upp..

• Pa´sHeffaklumpan

Har aldrig testat själv, känns inte som "vår" grej direkt.
    En killekompis till mig har däremot testat och tyckte att det var "sketajobbigt" att stimulera två tjejer samtidigt så han fick sin dröm krossad
    Bestämmer man sig för att prova så ska man nog diskutera saken väldigt noga innan, tex.vara överens om att stoppa om det inte känns rätt för ngn i sällskapet. Vet en tjej som aldrig visat minsta lilla antydan till svartsjuka som blev helt galen när hon såg sin man tillfredställa/bli tillfredställd av en annan tjej, det förhållandet blev sig aldrig riktigt likt efteråt eftersom hon kände sig klar med "trekants grejen" och han gärna ville fortsätta......

• EmmaPemma

Jag tycker absolut att man skall lära känna varandra bättre (både känslomässigt och fysiskt). Annars finns stora risker att man missförstår varandra.

Själv skulle jag dra åt mig öronen om en kille som jag bara träffat några månader redan vill blanda in en tredje part. Första tiden brukar det ju räcka gott och väl med den man har. Men det är ju förstås bara utifrån mitt tankesätt.

• Juvelia

jag skulle tolka det som att jag inte duger åt honom, älskar man varann så vill man ju inte vara med nån annan.
    och jag som är heterosexuell skulle naturligtvis inte bli upphetsad av att kyssa en annan tjej, eller mer därtill.

skulle han ens säga att han skulle vilja kyssa nån annan, så skulle jag gråta ju.
    han är ju min .

( hej EmmaPemma ;) )

• Xite

Tvärtemot vissa andra, tror jag att det kan vara BÄTTRE att göra det den första tiden än att vänta. Om man känner att det inte fungerar då, så har man iallfall inte fördjupat kärleken.

Men för övrigt tror jag att det är trevligare att göra om man är bisexuell.

• StinaS

Skulle jag NÅNSIN vilja vara med om en trekant skulle jag vilja ha med två killar och definivt inte två tjejer.

• titioo

Jag tror att man åtminstone måste ha ett bra självförtroende och känna sig själv bra innan man tar det steget.

Säkert får man också mer ut av det om man är bi.

Försök tänka dig in i situationen på ett mera vardagligt plan. En annan tjej kommer dit, ni klär alla av er, osv. Hur känns det att tänka på det?

• Loka

Det första du måste göra är nog att tänka efter ordentligt innan.
    Kan du tänka dig att se honom intim med en annan tjej och se att han dessutom njuter av det, utan att känna svartsjuka?

Jag har aldrig provat (skulle aldrig komma på ideén heller) men har en nära vännina som har testat, det resulterade i att hennes 2 åriga förhållande tog slut eftersom hon inte orkade ha den "bilden" framför sig hela tiden.

Så mitt råd till dig är helt enkelt att tänka efter nogrannt INNAN och absolut INTE gå med på det bara för att han är nyfiken.

• Galenpanna

Ok, jag säger som så här:
    Vill han prova trekant på SITT sätt(två tjejer + en kille) så ska du få prova trekant på DITT sätt. (en tjej + två killar)
    Eller egentligen, det mest rättvisa, sex med ett annat par. Man behöver inte ha sex alla fyra, man kan vara i samma rum och bara titta)
    Om han nu är äventyrligt & nyfiken lagd så går han med på det, handlar det bara om att han ska stilla sin egen nyfikenhet så hade jag avstått.
    Och du, du ska absolut inte göra det bara för att han vill - du måste oxå vilja.

Bekännelse: Ja jag har gjort det, både med en kille och en tjej, samt med två killar. Det var en "trevlig" grej, en häftig upplevelse. Tjejen bodde långt härifrån så jag behövde inte vara skrajj för att de skulle träffas i smyg) åjo lite svartsjuka smyger sig alltid in.
    Är er kärlek stark ser ni det som en kul grej, går vidare och lever lyckliga, kanske får ni mersmak eller kanske går det åt skogen..man kan aldrig veta förrän man provat.
    Men står det 51-49 mot att göra det så avstå det är mitt råd.
    Lycka till!

Svar på tråden Mer än två...