Han är osäker....
Min sambo friade för fyra månader sedan ochjag har varit så lycklig sedan dess, ja naturligtvis innan oxå. Han är det bästa som har hänt mig. Vi bestämde att gifta oss i januari när det passar bra i våra liv och med våra vänner och familjer, och planerar så smått, det blir dock ett litet bröllop så vi har ju inte planerat ihjäl oss direkt.
Men nu är det så att min syster och jag av diverse anledningar bestämde oss för att byta efternamn nu innan årsskiftet, och jag kommer då att vilja ha kvar detta nya efternamn som mellannamn då jag gifter mig och ta makens namn som efternamn.
Mitt och systers namnbyte gick dock igenom tidigare än vi trodde, och sedan en vecka tillbaka har jag nu nytt efternamn. Nu måste jag alltså byta ut alla id-kort, bankkort o dyl., meddela myndigheter och skola och arbetsgivare och en massa sånt krångel, bara för att göra om alltihop en gång till om ett par månader. Jag och sambon diskuterade då detta och kom fram till att vi kunde viga oss i all hemlighet nu snarast för att sedan ha en välsignelsegudstjänst i vinter, för att namnbytena ska gå smidigare.
Men nu har han vid två tillfällen ikväll (efter ett par whisky) sagt att han är osäker på giftermålet och vill vänta, att det känns för tidigt. Jag förstår inte, om han inte var säker innan, varför har vi då börjat planera ett bröllop? Hade han tänkt få tid att "vänja sig vid tanken" innan januari eller? Om han vill så vill han väl lika gärna nu som sen? Annars verkar det ju ganska fel tycker jag iaf...
Till saken hör väl oxå att det hela tiden varit jag som egentligen velat ha en kyrklig ceremoni och så, han tycker att det räcker med fem minuter borgerligt....men nu vet jag inte alls, det verkar ju som att han känt sig säker för att det är ett par månader kvar, men när det väl kommer till kritan så... Är det bara kalla fötter eller vill han inte gifta sig? Jag förstår inte alls...