• Annita

Mälarö kyrka

Hejsan!

Finns det någon som har text och kanske till och med noter till Mälarö Kyrka? Vore så bra...

Tack på förhand!

• Svar på tråden Mälarö kyrka
  • Lagerkranz

Inte jag!
    Men, jag skall gifta mig i Adelsö Kyrka, som sången handlar om (enligt källor jag talat med).
    Skall ni också gifta er där?

• Annita

hej!

nej, vi ska vara i Sånga på Färingsö... men jag tänkte att det kunde passa ändå kanske... :)

Bokade kyrkan idag så det känns suveränt!

• Annita

Hej!

Tack, du är en ängel!

Återstår bara att övertyga den blivande maken om att det är Låten vi ska ha... :)

• poppis

Vad roligt med fler som ska gifta sig på Ekerö! Vi ska vigas i Hilleshögs kyrka!

• Annita

Å, den är ju superfin den med! Lite för liten för oss tyvärr dock.

Vart ska ni ha kalaset?

• Lagerkranz

poppis:
    Är du från trakten runt Hilleshög kyrka? Jag var där i somras för att titta på Hillersjöhällen som Gerlög lät rista, men hittade den inte.. Jag var med i en dramatisering av Gerlögs liv.

• poppis

Vi bor brevid Hilleshögs kyrka,men kommer inte härifrån. Vi är dessutom ganska nyinflyttade så jag har inte riktigt koll på omgivningarna ännu men om jag hittar Hllersjöhällen så ska jag hojta till!

Annita, har du varit inne i kyrkan? Vi har inte varit inne i den ännu men jag håller på och försöker få tag på en vaktmästare som kan släppa in oss.. Sånga kyrka är också jättefin och vi funderade på den först men tycker det är lite roligt med H k:a eftersom vi bor här bredvid.

Vi har inte bestämt var vi ska ha festen ännu men vill gärna vara på färingsö, har funderat lite på Ölsta Folkets hus men inget bokat. Var ska Ni vara? Har du något tips på lokal (ej restaurang) så får du gärna dela med dig!

• Lagerkranz

Hällen är 3x3 meter och blickar ut över vattnet, men ligger på privat mark. Himla intressant, tycker jag. Med runor och runstenar, tycker jag!

• Annita

Poppis: nej, har inte varit inne... Pratade med dock m en mycket trevlig vaktmästare som verkade kunna komma lite när som helst (utom just då)... Vi insåg först efteråt att den bara tar 75 pers och vi blir nog aningen fler än så, runt 85.

Vi har inte heller bokat lokal, har verkligen ingen aning just nu... Suck.

När är er stora dag?

Svar på tråden Mälarö kyrka