Har vi en framtid eller inte?
Hej!
Jag skulle behöva lite goda råd.
Jag har flyttat nästan 100 mil för kärleken. Jag (24år)och min sambo(26år) har varit tillsammans i ca 2 år och nu känns det som att vi borde bestämma om det ska vara vi två eller inte. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag vill. Jag saknar mina nära och kära och har inte lyckats hitta några vänner här. I övrigt trivs jag jättebra och vill inte flytta hem igen. Men när jag tänker på framtid med ev. barn så blir jag lessen över tanken på att mina föräldrar inte kommer att få träffa sina barnbarn så ofta och om mina syskon och vänner får barn så kan de inte leka tillsammans med mina. Min sambo vet heller inte om han vill ha barn. Jag vill inte utsätta ett barn för en ev. flytt på 100 mil och att barnet sedan måste pendla. Det kanske låter självklart vad jag borde göra, men jag älskar min sambo otroligt mycket och vill inte lämna honom! Det är mitt första förhållande (även hans första) och jag väntade länge på att hitta någon. Finns det någon som är i samma sits, någon som flyttat från familj och vänner för kärlekens skull? Hur hanterar ni det?
Tacksam för svar!