• Johanna_prinsessan

vad mannen tycker, tänker och vill

Har mannen mycket att säga om kvinnans utseende och klädsel i era förhållanden? Kan mannen säga till kvinnan att hon kanske borde sätta upp håret på ett annat sätt, än ha det så som hon brukar...? Kan han säga till henne vad hon ska ha på sig...?

Jag undrar allt det här, eftersom jag själv inte är super säker på att vad jag kan ta och vad jag inte kan ta.

Och så en annan sak...
    Är det axeptabelt att mannen ska vilja att kvinnan visade sina bröst mer? dvs ha större urringningar etc, för att mannen ska kunna lätt "vara stolt" över sin partner? Hur ser ni på detta?

Jag blir otroligt glad om ni kan svara lite på dessa funderingar - och hjälpa mig att komma på hur jag själv står i dessa punkter.
    Kanske ni har expempel från era förhållanden...eller andras... kanske om liknande eventuella problem...?

jaja... tack ska ni iallafall redan ha!

Stora kramar!

• Svar på tråden vad mannen tycker, tänker och vill
  • Ettolrach

Synpunkter kan väl alla få ha, även makar/sambos/pojkvänner men om det börjar bli diktat snarare än synpunkter då tycker jag det går för långt.

Skulle min man be mig ha mer urringat för att han skulle få vara "stolt" över att han har en kvinna med stora bröst skulle jag bli sårad - jag har kvaliteter som har med andra saker att göra än min BH-storlek och vill främst att min man ska vara stolt över vem jag är, inte hur stora mina bröst råkar vara!

Jag vet att min man tycker mer eller mindre om vissa stilar på hår, färger på kläder e t c och för att göra honom glad kan jag göra mig fin för hans ögon - men inte alltid. När jag känner för att ha sådant han gillar har jag det, annars har jag sådant jag gillar, det är ju ändå jag som ska trivas i kläderna och trivas med hur jag själv ser ut.

Ska man ha urringat ska man ha det för att man själv trivs med det - inte för att ens partner ska få vara "stolt" över sin kvinnas bröststorlek, det tykcer jag verkar fel, som om brösten, inte kvinnans humor, intelligens, vänlighet e t c är det viktigaste vid val av partner...

• blåsippa

Jag bestämmer helt själv hur jag vill klä mej o ha håret osv.

Jag skulle bli hel förbannad om min sambo skulle vilja att jag skulle ha en större urringning för att han skulle vara stolt över mej!!!Stolt över mej låter mer som som man vill vara stolt över brösten o hur sexig man är eller?
    Nej stolt ska han väl vara ändå som får vara tillsammans med just mej!!!

Frågar jag om råd om jag skall ha den eller den tröjan så svarar han ju på det men då har ju jag bett om lite hjälp!

jag tycker inte att man "ska ta" att den andre tycker att man ska klä sig så o så, jag skulle nog nästan kunna känna mej lite förnedrad , att jag inte duger som jag är om du förstår!

Men är det så att man själv gärna vill ha dessa tips el synpunkter på vilka kläder man bör ha o så då kan det ju vara ok!

Jag kommenterar inte heller min sambos klädsel mer än om han ber om råd.

• Mrs. Simon

ratt och ratt. Min man skulle aldrig saga nagot sadant (kanske for att jag har en sa ypperlig smak:)...) men det hander kanske att han sager att jag ser extra bra ut i nagot och det ar ju alltid uppskattat. Sjalv har jag mer att saga till om gallande hans klade. De koper jag for han har ej tid och det ar vi bada nojda med.

Jag skulle nog bli arg om min partner foreslog det du namner oaan och tycker ej det ar acceptabelt (blir man inte stoltare av att ha en interligent kvinna an en som visar brosten) Nej skulle min man resonerat sa skulle jag nog borja fundera pa vilken kvinnosyn han gìhar och om det ar nagot som mina framtida barn ska fa hora ...FY!

• *Blomman*

Jag och min pojkvän brukar alltid ge varandra råd när det gäller kläder och utseende. Han säger alltid vad han tycker att jag är fin i och ibland ger han förslag på hur jag borde prova ha mitt hår eller ett klädesplagg som jag nog skulle passa i.

Min pojkvän skulle aldrig be mig ha djupa uringningar eftersom han inte vill att andra killar ska kolla på mina bröst, plus att han tycker att det är mer classy att inte visa så mycket av brösten.

• marian

Nej, min make har ingenting att säga till om vad gäller mitt utseende. Han kan ge mig smakråd, men i regel brukar jag inte ta till mig dem så mycket. Jag kan ju naturligtvis ta på mig någonting som jag vet att han tycker att jag är snygg i, för att göra honom glad, men jag skulle aldrig låta honom bestämma hur jag ska se ut.

Och jag vet att han är stolt över mig, det säger han. Jag vet att han tycker att jag är vacker och intelligent, och jag vet att han är stolt över mig hur jag än ser ut. Han vet att när jag sminkar mig och klär upp mig gör jag det för min egen skull, inte för någon annans - och allt det tycker jag är tecken på ett sunt förhållande.

• Jennifer E

Jag bestämmer alltid själv men frågar ibland vad han tycker för att jag är nyfiken. En enda gång bytt överdel för att han tyckte att den var för genomskinlig.

Det händer sällan att han ber mig att ha ngt speciellt på mig eller fixa en speciell frisyr, det är snarare jag som tycker till om hans outfit. Han har som tur är bra smak så det brukar inte vara några större grejer.

Gällande din fråga om urringning etc så vill min kille snarare att jag har kläder som inte är alltför urringade/genomskinliga etc. Trodde det var vanligare men jag vet inte!

Du ska ha det DU trivs i och inget annat!

• Monn

Jag vet vad min sambo tycker om. Han tycker till exempel om när mitt hår är naturligt utsläppt (lockigt), medan jag själv ser raktången som min bästa vän ;)

Om jag någon gång ska klä upp mig bara för honom har jag lockigt hår, för att jag vet att han tycker om det, inte för att han kräver det.

Han tycker också om när jag har polo för han tycker att det framhäver mitt ansikte mycket mer.

Jag skulle bli arg om han ville visa upp mig som värsta bröstdrottningen inför sina vänner. Det är snarare så att han INTE vill att jag ska ha urringat eller genomskinligt på mig.

• EmmaPemma

Ja, det är en svår fråga. Jag bestämmer själv vad jag skall ha på mig, hur jag skall ha håret osv. Om min sambo skulle börja kritisera det jag har på mig och vilja att jag bytte stil/frisyr skulle jag bli riktigt arg (precis som ngn ovan skrev så är ju personligheten viktigare). Däremot uppskattar jag om min sambo säger till att en tröja är genomskinlig (om jag nu inte själv skulle se det), att den stramar där bak, eller att bikinibrallorna har hängt ut sig eller ngt. Men sådana saker ser jag inte som att han försöker bestämma över min stil - utan han varnar/ger råd eftersom han vet att jag inte vill att kläder skall strama eller sitta snett osv (och allt kan man ju inte se själv). Min sambo följer ofta med ut och shoppar och han ger mig förslag och jag ger honom förslag - och det går jätte bra för vi har ganska liknande smak. Jag ser det snarare som praktiskt (nästan som en tjejkompis som är med och ger tips ). Och ibland är det ju så att han hittar jätte snygga plagg som jag aldrig skulle ha hittat annars. Men han ger som sagt tips utifrån min smak och ingenting annat.

Det här med att visa brösten i djupa urringningar tycker jag är en märklig fråga. Jag trodde precis som Jennifer att killar ofta vill att man visar mindre - så är det iaf hos oss . Jag skulle aldrig i livet ha djupare urringningar för att en kille tyckte det - jag skulle snarare bli arg. Och min sambo skulle aldrig föreslå ngt sådant - han vill helst ha mina bröst för sig själv .

Självklart är det ju inte fel att ha urringat - om man själv tycker om det. Men jag tycker inte att man skall anpassa sig efter ngn annan. Varför skulle ens pojkvän/sambo/make ha rätt att ställa krav?

• Lill Anna

Okej, min sambo har förbjudit mig att köpa fler ljusblåa fleecetröjor, och sambon och min mamma gjorde en kupp i sommras och kastade mina älsklingsbyxor (alldelse för stora byxor som hela tiden ramlade av och var jättetrasiga)

Nej ärligt talat så bryr nog inte min sambo sig hur jag ser ut, jag klär mig precis som jag vill, har vilka frisyrer som jag vill osv. Samma sak gäller honom, även om jag inte är jätteförtjust i hur han stoppar ner collagetröjor innanför byxorna. :)
    Min sambos kompis har varit tillsammans med sin tjej lika länge som oss (dvs 5 år) och kompisen kommenterar hela tiden andra tjejers kläder och jämför dessa med sin tjej.. Tjejen blir arg och de bråkar.. Så vill iallafall inte jag ha det i mitt förhållande..

Då det gäller urringar har han bett mig att inte ha det då vi umgås med vissa personer, tex kompisen ovan. Sambon påstår att kompisen glor för mycket, men han säger också att om andra tittar då blir han stolt.
    Självklart gör jag som jag vill med min urringning, men jag följer endå sambons råd att inte ha urringat då jag träffar vissa personer..

• Ellte

Min käre make har inte så mycket åsikter... Han har en gång sagt att han tycker jag ska ha långt hår (som alla killar vill :?;)) men senare när han såg ett kort på mig med kort frisyr sa han lite halvchockerat att "men du ser ju jättebra ut med kort hår också" :D

Han har också sagt att han tycker det är lite skoj och han blir stolt när nån kikar på min urringning ;) Det tar dock INTE bort det faktum att han OCKSÅ blir stolt för att jag kan datorer, är allmänbildad etc.

Å så tycker han att det är skoj om vi "matchar" när vi är uppklädda (till bröllop t.ex)...som att jag har en blå klänning och han har ljusblå skjorta till kostymen :)

Svar på tråden vad mannen tycker, tänker och vill