• Cast

Till er som rakar sig!

Ni som rakar underlivet, går ni till gyn som om det vore den naturligaste sak i värden att vara rakad, eller hur gör ni?
    Jag vet ju hur jag själv gör, men är det någon som vill dela med sig........

• Svar på tråden Till er som rakar sig!
  • mrs taylor

Jag går som jag är. Har fått någon kommentar om svamp och infektioner någon gång men det var på den tiden man gick till ungdomsmottagningen.

Under den senaste undersökningen jag gjorde var jag rakad och barnmorskan sa inte ett ord.

Förresten när jag tänker efter har jag aldrig varit hos någon gynekolog, bara hos barnmorskor.

• Henax

En fråga Cast, från en som inte mer än ansar lite... Vad är det du känner som rakad och som du följdaktligen INTE känner som orakad...!?! Jag kanske är trög...

• Cast

Henax, det är väl mest det känns väldigt privat, får känslan av att jag skulle känna mig ännu mer "blottat" än vad man gör annars.
    Vad tycker du själv?.....

• Jennifer E

Jag går som jag är - rakad, har aldrig fått ngn kommentar hos gyn!

• NYCsvensk

Jag har inte ens tankt pa att man skulle kunna fa kommentarer fran gynekologenom ens har!!! Tankte nastan tvartom att det ar battre om det ar rent och fint dar!!!!

• Sarge

Jag vaxar eller rakar mig innan jag går till gyn.....känner mig fräschast då !

• Nils

Jag är som vanligt,lite ansat med rakad bikinilinje.

• Liten Ida

Jag är rakad och har en piercing i ena blygdläppen. Då jag var på gynmottagning i våras för rådgivning inför stopp med p-piller och träffade jag den hemskaste moraltant som gav en lång föresläsning. Hon berättade att det är jättelätt att få svamp och infektioner i underlivet av rakning och få nickerallergier av piercingen. Jag blev jätteledsen och sur men bestämde mig för att byta barmorska. Det är min ensak om jag rakar mig eller ej. Har aldrig haft några problem av det utan tycker att det är skönare för mig. Min nya barnmorska har inte gjort några kommentarer, men hon ju i min ålder och har kanske en mer modern syn på det. Forsätt att raka dig ifall du tycker är bra. Sjukvårdspersonalen har i alla fall sett alla former av frisyrer där nere redan från fullvuxen buske till renrakat

• Rydén

Jag brukar faktiskt inte tänka på det, kanske för att jag har en gynokolog som jag trivs väldigt bra med.

• kär och galen

Jag tycker inte att det spelar någon roll om jag är rakad eller ej när jag går till gyn. Har aldrig ens reflekterat över det.

Svar på tråden Till er som rakar sig!