• Tokan

Till er som varit på BT ett tag!

Hej!

Måste bara fråga er som varit här ett tag, (själv har jag varit här sedan april och tycker det är en toppen sajt och har fått mycket bra förslag) tycker ni som jag att det hela tiden är samma frågor som kommer upp?
    Det är mycket sällan "nya frågor" kommer.
    Jag vet att detta inte är så konstigt, nya brudar som har sina frågor och visst skall dom få ställa dom åxå.
    Jag önskar bara att dom kunde söka först, innan dom skriver sin fråga.

Hmm, helt OT men jag bara undrar!!!

• Svar på tråden Till er som varit på BT ett tag!
  • Happy me

Det blir ju så att när man varit här ett tag, dessutom gift sig, så är man inte lika intresserad av ALLT. Jag sållar och kollar av de inlägg som verkar var intressant även för mig som har gift mig eller de trådar jag känner att jag har en bra eller dålig erfarenhet att dela med mig av.

Håller dock med om att sökfunktionen används för lite, har också tänkt på det men å andra sidan så kom jag på mig själv att starta en tråd nyligen på ett ämne som redan fanns många på. :) Det blir väl så. Önskar det fanns en funktion där man kunde "plocka bort" en tråd man själv startat.

• Henax

Till försvar för alla nya frågor som redan ställts: sökmotorn är ingen höjdare! Man kan ju t.ex. inte ens längre söka på "område"!!! Visst, numera kan man ju söka på flera ord i en följd... MEN det blir en himla massa svar då man inte heller kan begränsa sig till en specifik kategori, t.ex. festlokaler.
    Dessutom kan man ju faktiskt vilja ha "nya" synpunkter! Saker och ting ändras ju väldigt fort här i världen och en rapport om ex. en florist för 1 år sen säger ju ingenting om hur det är där idag!

/Henax

• feb05

Visst kan man få en del tips genom att söka på gamla inlägg, men oftast resulterar detta i en massa nya frågor och dessutom kan man inte få tag i de som lade inläggen för flera år sedan för att få svar på de nya frågorna man får...

Jag tror man får stå ut med att gamla frågor ploppar upp igen...planeringen är ju en process och vi befinner oss alla i olika skeden...

• Frk Cattis

Jag har varit på BT sedan i November förra året och är nu gift sedan 2 månader. Tycker att det är fullkomligt naturligt att nya brudar ställer samma frågor och jag delar gärna med mig av erfarenhet där jag kan. Skulle inte samma frågor ställas om och om igen skulle detta forum snart dö eftersom ämnet är ganska "smalt". Dessutom är ju sökmotorn värdelös.

• Monn

Det roliga är att trådar som den här också dyker upp med jämna mellanrum.

Ofta kanske man inte hittar exakt det man söker när man söker på gamla inlägg. Sedan är det ju så att många nya tillkommer som inte har svarat i de gamla trådarna och då får man ytterligare nya åsikter.

Det enda jag kan störa mig på är att folk slänger in frågor här som de lika gärna kunde kollat upp på gulasidorna. Typ, är det någon som har telefonnumret till xxx.

• Fru Calice

Är en gammal anhängare av BT men jag vet att jag ändå ofta frågar efter saker som många innan mig redan frågat. Detta för att jag tycker det är rätt svårt att söka och hitta precis det man det svar man vill ha plus att det är så lätt att skriva ett inlägg och sedan få ett meddelande i mailboxen varje gång någon har svarat! Lite lathet alltså!

• Bröllopstokiig

Tycker inte heller det är ngt problem att vi skriver samma saker hela tiden, dessutom är det väldigt svårt att söka eftersom namnet på inlägget oftast inte alls har med inlägget att göra..
    Jag tycker vi ska fortsätta fråga på - det är ju en av våra viktigaste dagar i livet!!

• Tokan

Kan bara säga att jag håller med samtliga faktiskt, ööhh, tokig eller

• Fenomena

Som Monn redan skrivit så är ju inte detta inlägg direkt unikt heller....

• pysslingen

Det är väl enkelt åtgärdat, läs inte de inlägg som ni anser vara tjatiga...

• september4th

Vill påpeka att sökmotorn inte funkar för alla. Jag vet inte varför...men ibland kan jag helt enkelt inte söka. Det funkar inte, tyvärr.

• maddisen

Vad gör det att man frågar om samma saker? Det kan som sagt vara jobbigt att söka ibland och man hittar inte alltid det man söker. Dessutom kan man få andra svar än de som står där. Jaja, det här har redan folk skrivit, upprepade mig visst ;)

• KKB

Men, man behöver inte använda sökmonitorn för att gå in på "musik" och leta efter rubriker med in- och utgångsmusik. Jag tycker också det är lite småroligt att vissa frågor kan ställas 2-3 gånger per dag av olika människor, varje dag! Då är det lite trist när de inte får några svar (t.ex. på vilka psalmer folk skall ha) eftersom de flesta har redan svarat frågan ett dussintals gånger i andra trådar. Då är det bättre att läsa först och fråga sedan...

Men jag gillar siten mycket, har varit här i cirka fyra månader och fått mycket bra tips! Träffat några trevliga brudar också :D

• *Juniphé*

Håller inte med dig tokan.

Visst stämmer det att samma frågor kommer upp gång på gång på gång. Men vad gör det? Vi är ju inte tvugna att svara, och inte läsa heller.

Hur gjorde du själv när du kom hit för första gången? Visst söker man ett tag, men med tanke på hur många tusen inlägg det finns så är det ganska jobbigt. Det är mycket enklare att få svar på en gång och på precis det man vill veta. Det är väl lite det som är charmen med ett diskussionsforum.

Svar på tråden Till er som varit på BT ett tag!