• Tokan

Till er som varit på BT ett tag!

Hej!

Måste bara fråga er som varit här ett tag, (själv har jag varit här sedan april och tycker det är en toppen sajt och har fått mycket bra förslag) tycker ni som jag att det hela tiden är samma frågor som kommer upp?
    Det är mycket sällan "nya frågor" kommer.
    Jag vet att detta inte är så konstigt, nya brudar som har sina frågor och visst skall dom få ställa dom åxå.
    Jag önskar bara att dom kunde söka först, innan dom skriver sin fråga.

Hmm, helt OT men jag bara undrar!!!

• Svar på tråden Till er som varit på BT ett tag!
  • timidimi

Jupp, precis så är det faktiskt. Men jag tror att det skulle kunna bero på sökmotorn här också. Jag tycker inte att den fungerar nåt vidare alls. Ibland vet jag precis vilket inlägg det är jag letar efter och även ord ur rubriken och ändå hittar den inte dem så jag får sitta och gå igenom sidorna för hand.

• Tolin

Jag håller med dig helt och hållet, Tokan. Vet att jag själv har svarat på samma frågor hur många gånger som helst. Ibland till och med flera gånger samma dag... Jag tycker att jag brukar lyckas rätt bra med sök-funktionen också...

Men, men.. det är väl bara att försöka ignorera tröttsamma inlägg eller vara glad för att man får dela med sig så flitigt av sin enorma kunskap...

• På små rosa moln

Visst gör det det. Men en och samma fråga kan aldrig få nog så många svar tycker jag. Mig stör det inte alls. Jag väljer bara att inte läsa och svara på de frågor som inte intresserar mig längre.

• feb05

Tillhör en av de nya som så att säga ställer samma frågor som ställts förut...tycker inte att det är nåt fel i det...tycker att det blir krångligt att söka efter inlägg först. När man söker inlägg får man ofta upp sådana som inte alls har med samma sak att göra och dessutom kan man inte välja t ex stad.

• kajsa kavat

Ja det är ju liksom rätt naturligt att det blir samma frågor som återkommer. Jag tycker heller inte att det gör så mycket. Då finns det ju "nya" personer här som kanske har "nya" tips att ge. Tex vet jag att det frågats mycket om placeringskort och dess olika utförande. Men någon ny som kommewr kanske har ett alldeles utmärkt förslag på detta! Annras blir det ju lätt att det är samma tips som återkommer också.

• W2Bsoon

Oj, oj... Förbered dig på tumult nu !! För några månader sedan uppmanade jag (på ett mycket vänligt sätt) alla nya att först söka - just för att jag åxå upplevde att det bara var samma frågor som kom upp. Det blev ramaskri...

Men jag håller helt med dig. Det är ett väldans upprepande hela tiden. Det gör att man som "lång-tidare" till slut inte orkar svara på inlägg. När jag skrev det så tyckte folk att man inte hade nå´t här att göra då - typ... Man kan under en å samma dag se samma fråga 3 gånger. Ibland på samma sida till å me´...

Sedan kan jag tycka att vissa frågor är "onödiga", som t. ex. "vad skulle en sådan här bukett kosta" eller "vad skulle en sådan här tårta kosta". Det är ju omöjligt för en annan att svara på, eftersom det är så varierande mellan årstid, ort o.s.v. Det bästa är ju att kontakta en florist el. dyl. på den orten.

Men, men - det är väl så det är bara. Vi får stå ut helt enkelt

• förgätmigej

Ööööhhh... Är det konstigt att samma frågor kommer upp på nytt..? Om det är onödigt att ställa samma frågor som ställts förut vad är då nyttan med detta forum? Det kan väl vara trevligare att utbyta lite tankar med de som är i samma skede som en själv just nu än läsa vad som var aktuellt just för typ 3 år sedan. Dessutom kommer det hela tiden nya tips på låtar, inbjudningskort, bordsdekorationer m.m. Om man tycker att det är så himla jobbigt att svara på samma sak flera gånger kan man väl kanske helt enkelt låta bli att göra det. Det kan ju även finnas nya forumister som inte vet om sökfunktionen eller som inte hittade sitt svar där.. Om ingen skulle ställa frågor som inte tidigare varit på tapeten skulle det allt bli lite inlägg. Usch vad jag låter sur å kinkig idag, var inte meningen..

• anderssonskan

jag har inga problem med samma nya inlägg för jag va ny här förra året i augusti & sökmotorn fungerade inte bra då heller & det är lättare som ny att lägga in en ny det är väl det nytt inlägg är till för för alla är ju nya när dom läggs ut såvida det inte är från sammma signatur.

• kajsa kavat

Håller med dig förgätmigej...

• Antonia

Jag kan delvis hålla med... jag vet inte vad som räknas med att ha varit här länge, jag har varit här sen i våras.

Det beror ju lite på om man är i slutspurten el kanske har gift sig, då vet man ju det mesta och har varit här ett bra tag. Så när en som jag kommer in och är precis i början av planeringen så blir det nog mkt frågor och visst är det smidigare att skriva ett inlägg direkt än att leta för man får ju svar väldigt fort här vilket är positivt.

Men visst skulle det underlätta för alla om man sökte eller kollade lite först innan man frågade om "vanliga" frågor. Det håller jag med om. Men så är väl detta forum till för att få smak, råd och tips av andra bröllopsplanerande här inne.

Håller med *på rosa moln* de frågor man inte vill svara el läsa kan man ju bara dissa, det kommer ändå förbli så här tror jag. :)

Svar på tråden Till er som varit på BT ett tag!