• maddis­en
    Äldre 12 Aug 09:16
    73314 visningar
    9 svar
    9
    73314

    böjda naglar

    Hej!
    Som ni förstår av rubriken så har jag problem med naglar som böjer sig. När jag var yngre (är 23 nu) kunde jag låta naglarna växa och jag fick beröm för att mina naglar var kvinnliga och snygga.
    Nu, när jag låter dem växa ser det för hemskt ut! Speciellt pekfingernaglarna böjer sig. Dessutom tycker jag de är snea.
    Ska på bröllop imorgon och på lördag och skulle försöka fila till dem, (de är inte så jättelånga nu, så de har inte hunnit böja sig så mycket) men det gick inte att få en fin form, så jag kommer att klippa av dem nu. Vill ha långa vackra naglar. Vad kan man göra åt det här (lyxproblemet)? Jag använde nagellack varje dag när jag var yngre, kan det vara det som har förstört naglarna?

  • Svar på tråden böjda naglar
  • MsKing­ston
    Äldre 12 Aug 09:33
    #0

    Jag har samma problem, men det beror inte på något nagellack. Jag tror helt enkelt att det "bara är så". Min syster och moster har samma problem.

    Men det går att fila dom snyggt. Mina (båda pek- och långfingernaglarna) böjer sig iof bara på halva nageln, så då filar jag lite mer på den böjda sidan.

    Hoppas att du kommer på ett knep.

  • Ei saa peitää
    Äldre 12 Aug 10:29
    #0

    Mina pekfingernaglar böjer sig också. Blir de riktigt långa så är det nästan som klor. Fast jag tycker å andra sidan att lite böjda naglar bara är snyggt om de inte är för långa vill säga. T o m finare än naglar som är helt raka. Tror inte att det beror på nagellacket att de växer så utan det är nog samma som håret, generna. Det går liksom inte att göra nåt åt. Mitt tips är att du inte låter naglarna bli för långa.

  • StinaS
    Äldre 12 Aug 10:39
    #0

    jag tror också att "det bara är så". Kanske du kan käka vitaminer, Silica eller nåt för att stärka naglarna, men det har inte funkat för mig. Jag har starka naglar som växer jätteefort, men de böjer sig också.

    Vill du ha riktigt långa så är det nog fusknaglar som gäller tror jag.

  • EmmaPe­mma
    Äldre 12 Aug 10:40
    #0

    lite böjda naglar tycker jag helt klart är snyggare än helt platta. Om de är så böjda att det stör så är det väl bättre att klippa av dem och sätta dit lösnaglar.

  • Magnus flikka
    Äldre 12 Aug 10:42
    #0

    Yepp, har samma problem. Hår och naglar är väl ungefär samma sak, och även håret böjer sig ju lite som de vill. Stylingprodukter till naglarna efterlyses! ;)

  • gift liten sessa (fd lillse­ssan)
    Äldre 28 Aug 13:00
    #0

    Min "nageltant" säger att de flesta svenskar har någon eller några naglar som böjer sig. När hon lägger på glasfiber så filar hon även till formen "ovanpå" naglarna så att de ser snygga ut. När man fixar själv antar jag att det bara är att hålla dem lite kortare som ni andra redan sagt

  • Äldre 10 Jun 10:00
    #7

    Jag har haft samma problem när jag var mindre och jag har det fortfarande lite men jag jobbar på det.

    Saken är den att dina naglar är för tunna och du måste fila dem nästan dagligen men du behöver inte fila mycket. Det kan också bero på att dina nagelband är för torra och så måste du smörja in dem med olivolja eller så finns det vissa oljor som du kan köpa i en Beauty butik som funkar lika bra????????

  • Äldre 10 Jun 10:03
    #8

    Dina naglar kan också ha blivit för långa så att dem inte klarar av och hålla upp naglarna rakt

  • Äldre 12 Feb 18:01
    #9
    lite böjda naglar tycker ör helt klart är snyggare än helt platta. 
Svar på tråden böjda naglar