Festlokal i Roslagen?
Vi är på jakt efter en lokal i Roslagen där vi kan ordna festen själva. Vi kommer att bli 90-100 personer. Någon som har några tips?
/Olle04
Vi är på jakt efter en lokal i Roslagen där vi kan ordna festen själva. Vi kommer att bli 90-100 personer. Någon som har några tips?
/Olle04
Jag har varit på fest i Folketshus i Norrtälje. Mycket fint och billigt.
Annars finns det ju ett antal bygdegårdar (sök på gulasidorna, skriv festvåning + norrtälje). Beroende på årstid vet jag att det finns en loge som hyrs ut åxå som är mycket mysig (har varit där på logdanser m.m.). Den heter Ekeby loge och ligger lite utanför Norrtälje, någon kilometer från Roslagsbro.
Utöver det har du ju Hotell Roslagen (www.hotellroslagen.se/index.html),
Skebo herrgård (www.skebokonferens.se/index.asp) och hotell Havsbaden (www.hotell-havsbaden.se/index_start.asp/id/10).
Vi var riktigt inne på Bergby Gård. Såg mycket fint ut!
Hyfsade priser etc.
Dock gick det bort pga av avstånd för gästerna. (Valde Thoresta Herrgård istället.)
Vi hade vår bröllops fest på Furusunds Värdshus den 31/7 och det var helt fantastiskt, verkligen super bra. Jonas som driver Värdshuset kan allt som har med bröllop att göra + att det ligger jättefint till vid vattnet. Lycka till
Det beror ju lite på var i Roslagen ni ska gifta er..? Roslagen är ju ett ganska stort område. Vill ni ordna festen själva, så kolla upp församlingshem och bygdegårdar i första hand. Det finns också många sommarkolonier, som kan vara värda att kolla upp. De är väl oftast upptagna sommartid, men om man gifter sig i början eller slutet av sommaren kan det vara en möjlighet. Väddö har många kolonigårdar, på Rådmansö finns det också några stycken, liksom på Blidö och Yxlan. Jag skulle även tro att det kan finnas på Vätö. Om du preciserar dig lite kan jag kanske hjälpa till mer!
/Snigel
Vi skall ha Engelbrektstunet på Vätö.
folketshus i herräng kommer vi vara på. vi kommer göra allt själva så det passade oss samt att priset var överenskomligt.
hemeska ladan.Titta på nätet sök på namnet.Helt underbart.Kramiz millan
raskan:
Skulle tro att du menar Hammerska ladan, eller?
/Snigel
ja självklart tack snigel haha Kramiz millan
Ingen orsak, Raskan!