• Norah

Resa till Asien i Juli/Augusti?

Hej! Jag drömmer om att åka på bröllopsresa till Asien, gärna till Bali eller Maldiverna. Är det någon som har åkt till Asien under Juli eller Augusti? Eller är det bara vintersäsong som gäller där?

Jag är även tacksam för andra resetips som passar juli/augusti.

Tack!
    /Norah

• Svar på tråden Resa till Asien i Juli/Augusti?
  • Skrutti bang bang

Hej
    Vi var på Bali i Juli för två år sen. Vädret var helt ok, vissa dagar regnade det en del och var lite mulet men det var inget som störde. För det mesta var det strålande sol. Vi upplevde Bali som ett optimalt resemål, det fanns verkligen hur mycket som helst att göra. Vi var iväg på white water rafting, klättrade på vulkaner, shoppade, var i Monkey forrest, åt seafood middag på stranden och tittade på solnedgången på Jimbaran Bay m.m
    Dessutom är människorna fantastiska. Vi har fortfarande kontakt med en kille som vi lärde känna och som visade oss runt. Vi blev t o m bjudna hem till honom och hans familj.
    Det enda vi var lite besvikna på var stranden. Vi bodde i Sanur och i den ändan som vi bodde var det inte mycket strand att prata om. Men hade man tagit sig lite längre upp hade det nog inte varit ett problem. Det är en otroligt vacker ö.

• Sunshine Girl

Mitt favorit resmål är Asien! Bra val
    Bali kan jag dessvärre inte hjälpa till med men vad gäller Maldiverna så har dom lågsäsong juli/augusti pga regnperioden. Vad gäller Malaysia, Thailand och Singapore så är det absolut ingen fara att åka dit under juli/augusti. Eftersom du frågade om Bali och Maldiverna så antar jag att det är en solsemester som du är ute efter? I Malaysia t ex så finns ön Redang som jag själv kan jämföra med Maldiverna, var på Redang i april förra året och Maldiverna april i år. Självklart är Maldiverna Maldiverna.. men det är även otroligt vackert på Redang, fördelen där att det förmodligen finns mer att göra än på Maldiverna om du inte bor inne på Male förstås. Om du är ute efter äventyr så även där kan jag rekommendera Malaysia , det finns en gratis sida där alla ger sina personliga åsikter om länder, städer, öar m.m som heter www.virtualtourist.com (hoppas det inte fastnar i filtret nu), men där kan du få HUR mycket svar som helst på dina frågor om asien, jag själv älskar Malaysia och alla dess öar året om. Ha en fantastisk resa! Ber om ursäkt för det långa svaret... //Mina

• Norah

Tack snälla för svaren! Får jag fråga med vilket bolag ni reste?

/Norah

• Sunshine Girl

Jag brukar boka min bijett hos www.biljett-torget.se dock utan hotell då har jag surfat runt och kontaktat resorten direkt eller så har jag hittat mitt hotell på www.hotels.com

Hoppas att detta hjälpte lite i alla fall

Svar på tråden Resa till Asien i Juli/Augusti?