Mitt favorit resmål är Asien! Bra val
Bali kan jag dessvärre inte hjälpa till med men vad gäller Maldiverna så har dom lågsäsong juli/augusti pga regnperioden. Vad gäller Malaysia, Thailand och Singapore så är det absolut ingen fara att åka dit under juli/augusti. Eftersom du frågade om Bali och Maldiverna så antar jag att det är en solsemester som du är ute efter? I Malaysia t ex så finns ön Redang som jag själv kan jämföra med Maldiverna, var på Redang i april förra året och Maldiverna april i år. Självklart är Maldiverna Maldiverna.. men det är även otroligt vackert på Redang, fördelen där att det förmodligen finns mer att göra än på Maldiverna om du inte bor inne på Male förstås. Om du är ute efter äventyr så även där kan jag rekommendera Malaysia
, det finns en gratis sida där alla ger sina personliga åsikter om länder, städer, öar m.m som heter www.virtualtourist.com (hoppas det inte fastnar i filtret nu), men där kan du få HUR mycket svar som helst på dina frågor om asien, jag själv älskar Malaysia och alla dess öar året om. Ha en fantastisk resa! Ber om ursäkt för det långa svaret... //Mina