Handla sprit i Tyskland
Kommer själv nyligen från Tyskland och har handlat på bl.a. Real och Kaufland. Men några bag-in-box med vodka såg jag inte!
Kommer själv nyligen från Tyskland och har handlat på bl.a. Real och Kaufland. Men några bag-in-box med vodka såg jag inte!
Faen ? skrev ett inlägg som försvann av någon orsak! Försöker väl igen.
Vi var på en minisemester i Berlin samtidigt och handlade på hemvägen så priser för resor och sådant kan jag inte säga.
Eftersom vi ville ha lite roligare öl än vad man har på Bordershop så handlade vi flasköl. Den kostar 4-11 Euro för en back utan pant (20 * 0,5 l) och 8-15 Euro med pant. Eftersom vi handlar i Tyskland med jämna mellanrum så får vi tillbaka panten.
Var inne lite och jämförde med priserna på Bordershop på nätet. Vinerna vi ville ha hittar jag inte, men i övrig verkar priserna vara ungefär desamma. Vissa verkar dyrare och vissa billigare. Bubbelvinerna verkar dock vara billigare i affärerna än på Bordershop.
Whisky och konjag verkar också vara något billigare i affärerna, däremot är Absolut billigare på Bordershop.
Så jag tror att vilket du än väljer så kommer du billigt undan.
Vi har då handlat i Rostock, vet inte om det skiljer sig runt om i Tyskland med priserna.
Vi handlar alltid lite annat också. Bröd, kryddor, rökt skinka m.m. m.m. Älskar att gå i affärerna. Blir alltid lite dyrt bara. Även om det är billigare än hemma.
Midvintertös - men det var på Bordershop eller?
För i affärerna såg jag inget sådant
Novemberbrud - vilken bra service!
Katamaranen från Trelleborg är ju det absolut snabbaste till Rostock. De brukar ha shoppingpriser för att åka fram och tillbaka samma dag.