• Sessie

Tips på samtalsämnen...

Jag såg på Designtorget att det fanns en ask med kort att köpa... på korten fanns tips på samtalsämnen...

Jag tänkte sno den idén till vårt festprogram och lägga in lite roliga, underfundiga tips på samtalsämnen... men jag kommer nte på någe. HJÄLP?

• Svar på tråden Tips på samtalsämnen...
  • MsKingston

Tjohopp
    Jag tyckte att det var en så kul ide med "svarslösa" frågor så jag kunde inte låta bli att leta upp några sidor.

Den första är på engelska, så vissa kan inte översättas till svenska. Och sen är många frågor samma. Har själv inte läst igenom alla.

Hoppas ni hittar nåt kul

website.lineone.net/~zoe-brooks/qlife.htm

sundelin.nu/humor/funderingar.htm

www.geocities.com/Heartland/Acres/2328/varfor.html

www.vineyard.se/boras/somnlos.htm

www.2.hemsida.net/emma/humor/fundering.htm

• MsKingston

Förresten så tror jag att lim behöver "luft" för att torka. Därför fastnar det inte i tuben.

*sorry, var bara tvungen*

• Forsfors

jag tror att jag läste denna någonstans på internet: *om en katt alltid landar på fötterna och en smörgås alltid med smörsidan nedåt, vad händer då om man tejpar fast en smörgås med smörsidan uppåt på, ryggen på en katt och släpper den?

Andra saker som man själv sitter och tänker på ibland är ju:
    *upplevs smaker likadant av alla personer, smakar jordgubb jordgubb för dig också eller smakar det choklad och du tror att det är jordgubb eller tvärtom?

* Ser färgerna likadana ut i mina ögon som i dina? är grönt verkligen grönt och ärdet samma färg för dig och mig eller ser vi dem olika?

* vad skulle man fråga sig själv om man fick träffa sitt framtidsjag (med anl. av den där reklamen)

och så de som jag brukar prata om när jag är på fest:
    * vad gillar du för musik? varför? jag gillar det här....därför....
    *vad tycker du om för glass?
    *Tycker du om att läsa?
    * Vilken är din favoritfilm?
    *Ska vi dansa?

• Forsfors

 Om du bara fick äta antingen A) skolPölsa eller B) bruna bönor med fläsk resten av livet, vilket skulle du välja?
     Vad skulle du välja av dessa alternativ? A) kräkas på chefenB)Äta tre ton chokladpudding på en dag?
     Varje dag resten av livet måste du börja med att läsa en bok från pärm till pärm. Vilken blir det av A) gamla testamentet B) Brott och straff

• MsKingston

Forsfors

hahahhahaaaaaaa, den där leken är ju hur kul som helst ju.....finns oändligt många frågor man kan ställa

Mina svar på ovanstående frågor skulle bli;

B - kan inte äta pölsa efter en "pölseincident" när jag var yngre.

A - eftersom min chef är min pappa och förmodligen inte skulle "sparka" mig.

B - har läst den redan och tycker faktiskt att den är bra.

• Forsfors

MsKingston:

då blir det alltså att läsa brott ovh straff för att sedan kräkas bruna bönor på din pappa

• aco

Forsfors - för din kännedom sitter jag just nu och äter jordgubbar framför datorn och de smakar INTE choklad!

• aco

Jag är VÄÄÄÄÄÄÄÄÄLDIGT säker!!!! Har nu ätit en hel liter och ALLA smakar jordgubbar!!! Fast det kanske de inte hade gjort för Forsfors....??

• emipon

Så kan det ju vara, förstås...
    Suck, vilken tråd. Jag kommer ju inte att sova en blund i natt, är jag rädd.

• Forsfors

aco:

Nä du kan ju bara veta hur Jordgubbssmaken smakar i din mun, den kanske smakar det jag kallar choklad, men du tror att det är jordgubb, bara för att jordgubbar alltid smakar så i din mun....eller tvärtom...

• Ellte

*fnissar lite åt Forsfors frågor*

Okej mittenfrågan...den låter inte så skoj nån av dem men där svarar jag EXAKT samma som MsKingston ;)

Däremot är Bruna bönor och fläsk nåt av det godaste jag vet :D och stora stora delar av GT har jag läst alldeles frivilligt ;) utan nåt hot om Dostojevskij ;)

• Forsfors

själv skulle jag välja pölsan, har ingen chef så det skulle väl bli att kräkas på någon av lärarna eller rektorn...vilket intye skulle vara så roligt men i allafall...och så skulle jag ta brott och straff tror jag...å andra sidan är det ju flera olika berättelser i GT vilket kanske skulle bli roligare i längden...om man nu ska läsa hela varje dag...men jag gillar brott och straff...

det är ju i allafall samtalsämnen som engagerar : )

Svar på tråden Tips på samtalsämnen...