• Sommar-04

Vilket kött ska vi grilla?

Vi ska nu ha var andra brollopsmottagning hemma i usa och tankte grilla nagon form av kott. Bland annat forstass. Men jag tycker det ar sadan djungel med alla olika sorter. Ar det nagon har som kan rekommendera vad for sorts kott som ar bra att marinera och grilla och inte alltfor dyrt?

• Svar på tråden Vilket kött ska vi grilla?
  • Trädgårdsbröllop

Ja, då kan vi konstatera att det finns två typer av människor.
    * Torrisar
    * Fettisar

• Ave Maria

Jag ställer mig först i "fettis" kön!
    En smarrig entrecote tack :) :)

• Sommar-04

Oj, vad den har traden blev aktiv! Vi har nu varit ivag och kopt stora bitar karre'. Det var dessutom ett otroligt rea pris! Sag att jag av misstag skrev file' tidigare. Vi ska komplettera det med notkott som vi ska bestalla nasta vecka. Sa igen Tack for all hjalp! :)

• Monn

Jag måste fråga en sak, varför finns inte t-benstek kvar i Sverige? Någon skrev att det har med galna ko-sjukan, men gäller inte det allt nötkött?

• Trädgårdsbröllop

Monn:
    jag har hört att det har att göra med hur den sitter på benet (alltså benet har suttit för nära ngt som har större risk att smittas av galna-ko-sjukan). Lite svårt att förklara, men jag tror att det var ngt åt det hållet.

T-benstek brukar dock gå att få tag på ibland i vissa affärer (dock inte de vanliga som ica, konsum och coop forum). Men kolla på Willys, prisextra och sådana affärer - ibland har man tur.

• Monn

Oj, det var ett snabbt svar, tack så mycket!

• Meddelande borttaget
  • Liwa1

Skulle aldrig välja karré eller antrecot bland annat. Inte heller t-stek.

Det är för mycket fett och för lite kött på dessa.

Oxfilé, fläsfile helgrillade = Mums
    Lax är gott, kyckling
    Grilla massa grönsaker till och ta gärna med lite svenksa klassiker som inte hör till vanligheten med som jag vet att många i USA uppskattade när vi gjorde det.
    Morötter var en hit. Små primörer. Sen har ni små tomater, abugin, zuchini, majs, paprika, champinjoner, smålök.

Goda barbercusås som tex chilisås, soya, vitlök, salt, peppar är supper gott kallt till
    eller crem frachie (hur det nu stavas) med lite mangon chuttny i.

Hemma gjorda kryddsmör med förska hackade kryddor och lite citronpeppar

Lycka till

• Ei saa peitää

Liwa1: Trevligt att få sällskap i torrisgruppen.

• Ericsson

Kycklingspett är min rekommendation. Lägg små kycklingbitar i en marinad av ketchup, soya, socker och sockerdricka. Trä på spett och grilla. Smarrigt

Svar på tråden Vilket kött ska vi grilla?