• Augustibrud04

Ska ni gå in tillsammans i kyrkan ?

Hej !
    Denna fråga har det diskuteras mycket här på BT och meningarna går ju isär en del. Ska ni gå in tillsammans i kyrkan ? Vi vet inte hur vi ska göra, antingen ska jag gå in ensam men vet inte om jag törs det. Kommer ju vara super nervös då. Eller så ska kanske mamma gå med mig in eller vi ska gå tillsammans in. Vi får se hur vi gör.
    Går era ev tärnor marsalker bakom er då ?

• Svar på tråden Ska ni gå in tillsammans i kyrkan ?
  • Jennie med ie

Min man gick in med best man en stund innan vigseln började och de stod sedan framme och väntade, min tärna gick in med prästen då klockringnigen började och så gick jag in med min pappa sedan. (Ja gick in med, inte fördes eller leddes eller nåt annat passivt ;) )

• Nervig

Vi kommer att gå in tillsammans. Tärnan och brudnäbbarna kommer att gå in före oss. När de är framme då kommer vi att gå in.

• safety

Vi ska också gå in tillsammans. Min sambo är min stora trygghet och i en sådan högtidlig och nervös stund vill jag ha honom nära.

• mli_b

Marskalken och tärnan smet in i kyrkan tillsammans med övriga gäster. Tärnan efter att ha hjälpt mig med att tvätta bort de värsta fläckarna på klänningen efter fotograferingen. Sen satt de längst fram och väntade på oss.

• Tolin

Vi gick in tillsammans och det var en väldigt härlig känsla att gå hand i hand uppför gången och se sina nära och kära i kyrkan. Det var skönt att ha varandra som "stöd" innan vigseln också eftersom vi var en smula nervösa.

Härligt var det i alla fall.

• Sommar-04

Jag gick in ensam. Brudnabbar och nabbar framfor mig och prasten gick bakom. Sa hon sag till att jag inte ramlade ihop i vapenhuset. Jag var valdigt nervos for brollopet, men nar det val var dags var det inte alls sa farligt! Det var riktigt roligt!

• lillsmurf

Ska gå in tillsammans med min pappa, brudgum och bestman står vid altaret, brudnäbbarna går in före oss, efter går mina två tärnor samt min blivandes marskalker! Så hade vi ialla fall tänkt, har inte pratat med prästen om det ännu! Vem vet vi kanske ändrar oss!

• snysop

Vi kommer gå in tillsammans. På de bröllop jag har varit på så har mannen redan stått där framme och det tycker jag är lite synd. De får ju ingen uppmärksamhet då. :)

• crow

Vi ska gå in tillsammans. Vi ska inte ha någon tärna/marskalk. Våra små barn 5 och 2 år ska vara brudnäbbar. Om de vågar så är det ju roligt om de går först in annars så får de gå efter oss, det ska inte va för uppstyltat!!

• Gift Anna

Vi gick in tillsammans. För oss "fanns" inget alternativ, eftersom vi ville vandra uppför altargången som blivande man och hustru.
    Framför gick brudnäbbarna,(som var min näst yngsta kusin och makens två yngsta bröder),bakom oss gick tärnan och marskalken,(min lillasyster och makens äldsta lillebror),sist gick prästen.

• Cyberbride

Vi gick in tillsammans, jag tycker att det är ett så fint ögonblick när dörrarna öppnas, musiken börjar, alla reser sig och man ser brudparet tillsammans. Romantiskt, svenskt, jämställt.

Vår tärna och marskalk gick in tillsmmans prästen när alla gästerna satt sig, men före klockringningen. De stod på varin sida om altaret vända mot oss, när vi gick in. Efer klockorna gick vi in, med brudnäbbarna (en pojke och en flicka) före oss. Folk blev jätterörda, franför allt p g a våra söta näbbar.

• Jennie med ie

snysop, min man skulle inte hålla med dig ;) Han fick MASSOR av uppmärksamhet när hah stod där framme, alla tittade ju på honom...

• mli_b

Jennie med ie: Jag håller med dig. Jag tycker att det skulle vara fruktansvärt att stå där framme och bara vänta medan alla sitter och tittar på dig. Det blir inte riktigt samma sak när man går in tillsammans. Då vänds uppmärksamheten mot båda och under en kortare tid.

Svar på tråden Ska ni gå in tillsammans i kyrkan ?