• Augustibrud04

Ska ni gå in tillsammans i kyrkan ?

Hej !
    Denna fråga har det diskuteras mycket här på BT och meningarna går ju isär en del. Ska ni gå in tillsammans i kyrkan ? Vi vet inte hur vi ska göra, antingen ska jag gå in ensam men vet inte om jag törs det. Kommer ju vara super nervös då. Eller så ska kanske mamma gå med mig in eller vi ska gå tillsammans in. Vi får se hur vi gör.
    Går era ev tärnor marsalker bakom er då ?

• Svar på tråden Ska ni gå in tillsammans i kyrkan ?
  • Lellis

Halloj1
    Pappa & jag kommer gå in tillsammans...jag tror min tärna kommer gå in efter oss (?)...Vi ska genrepa i morron i kyrkan så då får vi väl se vad prästen säger.

• mli_b

Vår tärna och marskalk väntade längst fram i kyrkan. Jag och min man gick in tillsammans. När vi gick ut följde tärnan och marskalken efter.

Jag skulle inte gå in själv. Det är ganska darrigt och nervöst, man behöver stödet av någon annan, sen är det upp till var och en om man tycker att man för bäst stöd av mamma, pappa eller sin (blivande) man. Det beror väl också på vad mannen tycker om att stå och bli beskådad innan bruden kommer eller om han också vill "gömma" sig innan.

• prinssesa

Jag går in med min bror! (pappa lever inte)
    Först går min dotter (3år) in med tärnan. Med rosenblad. Sen kommer vi.

• Gun

Vi gick tillsammans, men inte in i kyrkan eftersom vi gifte oss borgerligt. Det kändes som det naturliga att göra, någon annan variant var aldrig aktuell.

• Trött

Vi ska gifta oss på lördag och vi kommer att gå in tillsammans med tärna och bestman bakom oss.

Lycka till!

• Caroline 14/8

Jag kommer att gå in med min pappa. Min tärna kommer att gå efter tillsammans med vår dotter. Min blivande kommer att stå framme och vänta på oss tillsammans med sin bestman och vår son.

• krösa-maja

Hej
    Vi ska gifta oss den 21/8 och kommer att gå in tillsammans. Tidigare har vi sagt att det hade varit roligt om min pappa skulle "lämna över mig" men vi är 36 och 37 år gamla och har varit tillsammans i snart 19 år. Våra dotter (13 år) ska vara tärna och våra söner (15 och 9 år) "best-män", de ska gå in efter oss.

• Scarlett

Vi gick in tillsammans och hade inga tärnor och marskalkar. Vi tyckte att vigselceremonin handlade om oss som par, och om vårt framtida äktenskap och tyckte därför att det kändes konstigt att inkludera andra familjemedlemmar eller vänner i själva ceremonin. Dessutom ville vi båda ha varandras stöd innan vigseln och under inmarschen.

Personligen tycker jag, när jag står i församlingen, att det häftigaste vid en vigsel är när inmarschen börjar spela, portarna slås upp och man för första gången ser brudparet som brudpar. Tycker att det skulle vara lite snopet om det bara var bruden, eller bruden och en annan familjemedlem.

• Peppar

Håller helt med Scarlett! Har alltid varit självklart för mig att jag ska gå in tillsammans med min blivande, och få det där ögonblicket tillsammans innan orgeln börjar spela och dörrarna öppnas

• Augustibrud04

mli_b : När gick då er tärna och bestman in ?? Vi funderar också på och göra så om vi ska gå in tillsammans, att tärnan och bestmannen ska stå där framme och vänta. Men när ska de gå in då ??

Vi vill egentligen att min blivande ska stå där framme och vänta på mig och se mig gå in där. Men jag kommer vara skit nervös då och kommer nog inte våga gå in ensam. Men min mamma går gärna med mig in. Ja, jag vet inte alls hur vi ska göra. Får prata lite med prästen på torsdag.

Tack alla för era svar !!

Svar på tråden Ska ni gå in tillsammans i kyrkan ?