• I planerartagen

Skärholmens Gård

Har någon där ute erfarenheter av Skärholmens Gård? Har varit där och fikat och det ligger ju fantastiskt vackert! När vi var där i dag hade dom dukat för ett bröllop i kväll och det så väldigt fint ut - men hur funkar det?

• Svar på tråden Skärholmens Gård
  • Jeppson

Vi skulle gifta oss på Skärholmens Gård nästa augusti, och jag håller med om att där är fantastiskt vackert!
    Våra gäster blir ditskjutsade i båt från Stadshuskajen, och ombord får de bubbel och lite annat smått och gott.
    Vi kommer att vigas i "grusrundeln" på tomten mot vattnet, och sedan antingen ha middagen ute om det är fint väder, med helstekt lamm över öppen eld, eller om det regnar sitta inne i salen.

Vi fick en ungefärlig prisuppgift på 60 personer för ett sådant arrangemang, och det var 30,000:-. Då ingick fördrink, stor buffé med det helstekta lammet, vin till maten, efterrätt och vickning. De har sedan väldigt bra priser på sprit, så vi ska ha "nästan fri" bar där varje drink/öl/whiskey/vin kostar 10:-. :) Personal, lokalhyra och dukning ingår såklart också.

Det verkade inte heller omöjligt att ta med eget bubbel, vilket vi vill då min mamma ordnar med en speciell Champagne som vi vill använda.

Vi kommer att ha egen tårta som serveras i något av de två sidorummen, och under tiden antar jag att man röjer ut stora salen inför dansen sedan. Baren blir också i något av sidorummen

Man får vara där till 02:00 (möjligen var det någon symbolisk summa för den sista timmen).

Nu har det visat sig att vi kanske blir 10 till, och vi var redan de max 60 om Skärholmens Gård har plats för. Så vi letar efter något annat. Hittar vi det så kan du ju få vår tid den 13/8? :)

Hur många är ni? Om ni är kring 60 - be dem beskriva sittningen inomhus, för den är inte riktigt traditionell E-sittning.

• I planerartagen

Tack för jättebra info! Det låter ju toppen tycker jag! Var det mycket dyrarare om man ville ha trerätters? Kunde dom fixa tårta också, om man ville det? Vi hade hoppats på möjligheten att ha eget vin, eftersom vi har bekanta som importerar - men man kan ju inte få allt...
    Vi blir nog ca 60 med eventuella barn, så det passar ju perfekt. Vi har inte bestämt datum ännu, men det blir juni eller augusti 2005 - så vi kanske tar ert datum...
    Vi hade också tänkt oss båttransport ut, vad skulle det kosta ungefär?

• Jeppson

Det var så lite!

Tyvärr vet jag inte vad prisskillnaden var, och om de fixar tårta vet jag inte heller. Men ring och hör, vetja! Hon är jättebra att ha att göra med.

Båt kostar 3-4000 enkel väg från ex Stadshuskajen. Jag hörde med Ängsholmen och Rederi Mälaren eller vad de heter.

Svar på tråden Skärholmens Gård