• Göteborgsbrud05

Liten, mysig restaurang vid havet... Hjälp!

Hej! Behöver hjälp med att hitta något litet mysigt ställe att ha vår bröllopsmiddag. Det ska vara i Göteborg och så nära havet som möjligt. Jag hade nämligen tänkt mig att ha vigseln alldeles utanför restaurangen, alltså vid havet. Finns det något sådant ställe?? Vi blir ju bara 8 personer totalt så jag vill inte ha någon stor festlokal. Har bara hittat Nordgården i Billdal, men den är ju inte så nära havet. Suck, snälla hjälp mig!
    //Jolina

• Svar på tråden Liten, mysig restaurang vid havet... Hjälp!
  • Sissa

Ett annat ställe är restaurang Ljungman Jansson, ligger i Önnered nere vid hamnen.

• HannaK

Jag vet inte om det kan kallas havet, men i Eriksberg finns ju Villan som är jättefin och mysig, härlig och med urgod mat...men då är det ju inte riktigt hav utanför...utan bara utsikt över till stan :) /Hanna *som kanske inte är så bra på att tipsa i allafall* ;)

• sambosal

Hej!
    Ett jättemysigt ställe är Blomstermåla Värdshus (fd Särö värdshus). Det ligger precis vid havet och är hur romantiskt som helst! Kolla gärna på hemsidan www.blomstermala.com

• Smällkaramellen

Tullhuset på Hönö - fantastiskt!

• Kri

Hej!

Vet inte hur det är med plats för vigsel i närheten men River Café är helt underbart fint! Ligger längst ut på Dockpiren Eriksberg med utsikt över hela hamninloppet inkl Ostindiefararen! Kika på www.rivercafe.se

• Brud_2005

Sjömagasinet har lokaler i olika storlekar. Tror att de kan duka upp till max 20 personer i den minsta lokalen så det borde ju kunna passa om ni inte vill ha en alltför stor lokal.

• zerafia

Håller med om Tullhuset på Hönö. Supermysigt, inte alls "pråligt". Och det ligger precis vid havet. Perfekt för det lilla bröllopet.

Svar på tråden Liten, mysig restaurang vid havet... Hjälp!