• *Miranda*

Bröllop imorgon - sugmärke på halsen!!

Imorrn är det dax. Är det verkligen normalt att vara så här nervös? jag fick lov att stiga upp klockan 0700 i morse, för att jag var för nervös för att kunna sova... jag kommer nog inte ens kunna äta på hela dagen, klänningen kommer hänga som en säck på mig... Jag kommer gå ner flera kilo idag...AAAHHH !!

Min goa m2b gav mig ett ordentligt sugmärke på halsen i söndags ( var inte meningen att det skulle bli märke, såklart ) . Nu sitter det där, lyser rött och prickigt dagen före bröllopet. Och jag som ska ha en off shulder klänning i morgon...
    Vad ska jag göra???
    ( M2b är helt förkrossad och ber om ursäkt för märket varje gång jag nämner det... )
    Kan man sminka över sugmärken?
    Det borde väl gå??

Tips!

• Svar på tråden Bröllop imorgon - sugmärke på halsen!!
  • fröken Dammråtta

Jag är helt värdelös på sminkning, men självkklart måste du kunna sminka över det. Använd ordentlig underlagskräm innan du sätter igång bara!
    Lycka Till! Fnittrar lite, för det är så himla gulligt egentligen..........

• Leone

Ja, det ar klart det gar! Anvand en bra foundation och se till att du inte kliar eller petar dar sen (annu mer att tanka pa...)

Och ja, det ar normalt att vara nervos, det ar en stor dag i ens liv! Men se till att atminstone forsoka ata lite under dagen (sma portioner da och da om du inte klarar stora mal mat) och forsok ga och lagga dig tidigt ikvall, aven om du inte tror att du kommer att sova. Jag var sa uppstressad och sov i snitt 4 tim/natt sista veckan fore brollopet - sa sjalvklart blev jag kanontrott under middagen (nar jag borjade slappna av lite) och satt och gaspade...

Kanske ett varmt bad, ett glas vin och en bra film ikvall? Nagot helt annat an brollopsrelaterade saker, bara for att slappna av lite och koppla bort hjarnan.

Och du - grattis! och lycka till! Det loser sig!

• lovina

Jag har för mig att det finns krämer som dämpar blåmärken på apoteket, det kanske dämpar sugmärket också?! jag är inte helt hundra men det kan du ju alltid kolla upp...
    Det kommer i vilket fall som helst att ordna sig...:)
    Ha en härlig bröllopsdag!

• Miang

Hehe... Vilket delikat problem. ;)

En concealer som går åt gult brukar vara bäst för att dölja röda märken.

Ha en underbar dag i morgon!

.L

• augusti 04

Tag på tandkräm och ha det under dagen! Det hjälper, jag lovar!

• Guldfisken

Ojdå, nä det förstår jag att du inte vill ha på bröllopsfotona. Inte så lite fjortisvarning på det.

Make Up Stores concealer (den som ser ut som ett hjul) har ju en nyans som skall täcka blått, tror att den är gul som Miang redan påpekat. Kanske kombinera med en ljusreflekterande concealer och en riktigt täckande foundation.

• *Miranda*

Jag glömde att skriva:
    Tandkrämen hjälpte! Det syntes ingenting på dagen med stort D.
    Märket var nästintill helt borta och jag kunde utan problem slappna av!!

Tack för tipset!!!

Svar på tråden Bröllop imorgon - sugmärke på halsen!!