• miks

Osaby herrgård, kronobergs slottsruin el någn annan lokal i v-ö???

Är det någon som har haft sin fest eller varit på fest på osaby herrgård, kronobergs slottsruin, teleborgs slott, öjaby herrgård eller på något annat ställe i växjötrakten?? Tips på en trevlig hembygdsgård? Var det en bra lokal? Priser? Hur ordnade ni maten? Fick man ta med egen dryck? Finns det vandrarhem i närheten för långväga gäster?
    Vi vill ha vår bröllopsfest i en lantlig, vacker och avslappnad miljö med lite hyfsade priser... Vi blir 70-100 gäster.

Tacksam för alla tips och råd jag kan få!!!

• Svar på tråden Osaby herrgård, kronobergs slottsruin el någn annan lokal i v-ö???
  • miks

Hej septemberbrud!
    Tack för ditt svar. Kronobergs slöttsruin verkar4 underbart att ha festen på. Vad betalar per kuvert till ryttmästaregåren?

• miks

Det låter ju som ett helt ok pris!! Jag bor i göteborg och har kollat flera alternativ här omkring men allt verkar mkt dyrare. 500 per kuvert och uppåt... Vet du om de hade buffè alternativ? Tycker det är avslappnat och trevligt.

Jag är född i växjö så därför vill jag gärna gifta mig där.
    Vi ska gifta oss i augusti nästa år så jag är nog ute i ganska god tid...

Ni gifter er på min födelsedag! Ska faktiskt fira den i v-ö.. Hoppas ni får en underbar dag! Vilken kyrka har ni valt? Vi ska gifta oss i öjaby om det blir växjö.

• miks

Hej September-04!
    Vi har pratat med han som äger ryttartorpet nu och allt verkar vara jättebra. Det lutar nog åt att vi väljer den lokalen, om det inte blir i göteborg.

Jag är jättetacksam om du skriver några rader efter ditt bröllop.
    Lycka till med allting nästa vecka och att det blir en underbar dag!!!

• miks

Grattis på bröllopdagen september-04!!! Hoppas ni har en underbar dag!! Man kan ju inte klaga på vädret...

Skriv gärna och berätta hur ni har haft det och om hur lokalen var.

Häls. Malin

• miks

Hej!!

September-04, Det var roligt att träffa dig! Kul att ni hade en sån lyckad dag!! Du får gärna skriva lite mer om slottsruinen, servicen och maten om det är något du har kommit på i efterhand! Jag tyckte att lokalen verkade väldigt mysig..

Hannita, Grattis! Hur var din stora dag? Hur var det att ha festen på osaby?
    Kramar Mailn

• miks

Mysteriet deg: När har ni bokat slottsruinen nästa sommar? Tänkte bara vilken dag vi inte skulle planera efter.. Vi vill helst gifta oss i augusti och när vi pratade med ägaren förra veckan så lät det som det var ledigt hela månaden.
    Nyfiken..

Svar på tråden Osaby herrgård, kronobergs slottsruin el någn annan lokal i v-ö???