Osaby herrgård, kronobergs slottsruin el någn annan lokal i v-ö???
Hej! Den 7:e augusti gifter vi oss och ska ha bröllopsfesten på slottsruinen efteråt. Jag vet ju inte hur det kommer att bli men det känns bra. Vi betalar ingenting för själva lokalen men var däremot "tvungna" att ta maten från Ryttmästargården. Dricka får vi dock ha med själva men då måste vi ha egen personal som serverar den.
Innan tänkte vi vara på Osaby men då vi har 70 gäster så hade vi i så fall fått sitta i två olika rum, vilket inte kändes som något alternativ för oss. Hyran där låg på ca 7000:- har jag för mig men då fick man tillgång till lokalen hela helgen inkl. ett stort kök där man, om man vill, kunnat laga maten själv. Där finns ju även vandrarhem i anslutning till byggnaden. Ville man ha hjälp med städning så kostade det ganska mycket extra plus en extra kostnad för hyra av dukar. Det blev ganska mycket kostnader med andra ord, men en underbar plats.
Nu har vi i alla fall valt slottsruinen och där får vi det dukat och pyntat, mat med fin servering samt diskning och städning efteråt. Vi hoppas och tror att vi kommer bli nöjda Våra gäster har bokat in sig på S:t Sigfrids folkhögskola för övernattning. De har 32 bäddar och fungerar ungefär som ett vandrarhem.
Ett annat alternativ är ju "Willhelmshill" som ligger vid Evedal. Ganska billigt att hyra men lite slitet inuti, men det går ju att pynta upp själv.
Lycka till!