Inlägg från: Nina040731 |Visa alla inlägg
  • Nina040731

Vigsel 31/7, min vigselring är en katastrof!Guldsmed i Sthlm sökes(långt)

Hjälp!!!Min vigsel ring är ett skämt!

Hjälp, jag måste få lätta mitt hjärta, jag är så ledsen.
    Jag gifter mig den 31/7...om 13 dagar och min vigselring är oanvändbar!!!
    Vad ska jag göra???
    Så här ligger det till, jag har designat min egen drömring, en jättevacker ring som skulle byggas ihop med min förlovningsring.För över 5 månader sedan kontaktade jag en tjej (kallar henne Lotta)som säljer ädelstenar,jag visade henne min skiss och fick ett bra pris på stenar hos henne, hon kontaktade en stensättare (kallar honom Olle) som hon ofta använder till att tillverka smycke.
    Min ring var lite avancerad med olika stenar (bagutte-och princess slipade brevid varandra med enligt Olle så var det absolut inga problem.
    Eller hur!??!
    Hela historien har blivit en mardröm.Det drog ut på tiden och det blev många telefonsamtal, för en månad sedan skickade han upp sitt färdiga resultat.
    Ringen var en katastrof!!!!såg ut som en barnunge hade suttit och lekt med guld och diamanter.
    Eftersom vi nu var mitt inne i semetsertider så hade Lotta inga andra guldsmeder att anlita så vi gav Olle en ny chans, han fick göra om alltihop, smälta ner min förlovningsring (vilket inte var tanken från början men den hade han förstört i sitt försök) och göra en helt ny ring.
    För 14 dagar sen flög jag ner till Olle i Skåne för att personligen visa honom vad jag ville ha.
    Inga problem, enligt Olle.
    Jag kunde lungt pusta ut, min drömring skulle bli klar till bröllopet.
    I fredags fick jag min ring via posten.
    Den är bättre än förra gången men fortfarande under all kritik.
    Baguettestenarna i mitten sitter snett och guldet runt dem är ojämnt och fult.
    Jag ringde Olle och påpekade detta och enligt honom så går det inte att göra bättre och bristerna är charmen med att beställa handgjorda smycken!!!
    Jag har gått över helgen och försökt att tycka om dessa s.k charmiga skavanker men det går inte.
    Igår åkte jag in till stan för att försöka att hitta någon guldsmed som inte har semester för att hjälpa mig att göra om min ring, ingen har tid.
    Alla påpekar att det är ett slarvjobb och att det går att göra mycket bättre.
    Jag vill inte kontakta Olle igen, han kommer aldrig att få till den.
    Jag vet inte vad jag ska göra, Olle vill givetvis ha betalt för de timmar han har lagt ner och det kommer att kosta massor för att hitta någon som kan göra om den.

Jag är så ledsen, jag har pratat så om min ring som jag designat själv och som den ser ut nu vill jag inte ens ha den på mig.
    Jag gifter mig den 31/7...finns det någon som känner någon guldsmed som kan göra en heroisk insats.
    Hjälp!!

• Svar på tråden Vigsel 31/7, min vigselring är en katastrof!Guldsmed i Sthlm sökes(långt)
  • Nina040731

Hej igen!

tack för alla bra tips!
    Jag hade inte en tanke på att ARN fanns.
    Jag ska kontakta dem på en gång.
    Det som är lite jobbigt är att "Lotta" är en vän till min vän så det kan bli lite pinsamt.
    Jag frågade hos Wilhelm Pettersson igår men de har fullt upp, jag ska träffa en anna guldsmed på måndag så då återkommer från sin semester, hon trodde dessvärre inte att hon kunde göra så mycket men hon skulle se om det gick att bättra på den något.
    Jag ska ringa Kaplans på en gång.
    Jag återkommer.

Svar på tråden Vigsel 31/7, min vigselring är en katastrof!Guldsmed i Sthlm sökes(långt)