• Bröllopstokiig

Häckeberga slott i Skåne??

Hej!

Någon som varit på Häckeberga slott i Skåne? Ser hur fint ut som helst på nätet..Kan man gifta sig där? Någon som varit på fest/bröllop där tidigare? Jag vill veta ALLT!!

Kram Sippan

• Svar på tråden Häckeberga slott i Skåne??
  • Bröllopstokiig

Hej Sippan!

Som du sa blev vi helt förälskade i bilderna vi sag pa nätet. Sagolikt! Har tyvärr inte varit där själva. Vi funderade först pa att ha var bröllopsfest där, men tyvärr har de bara plats till 85 pers och vi kommer att bli ca 100. Det kostar ca 1000 kr/kuvert för 3-rättersmiddag inkl. fördrink och viner. Sedan tillkommer en lokalkostnad pa 20000 kr och da far du tillgang till alla rum. Bor gästerna över betalar de ca 500 kr/pers som dras av fran lokalkostnaden, dvs ju fler gäster som bor över desto mindre betalar du. Jag tror att de bara har plats till ca 40 övernatttande gäster. Jag skulle tro att det är möjligt att gifta sig där, men vet tyvärr inte hur mycket som tillkommer.

Hoppas detta är till nagon hjälp trots att det inte var sa mycket.

Kram
    Lisa

• Bröllopstokiig

Vi funderade först på att ha vårt bröllop där... Det är helt underbar natur i omgivningarna, maten är kalas och nedanvåningen på slottet är mycket fin. Men om man ska ha ett bröllop med mer än kanske 25-30 gäster så måste man vara i matsalen på ovanvåningen och den tyckte vi inte om. På väggarna hänger "modern" konst i grälla färger och de tyckte vi inte alls passade in (annars kan det ju ofta vara mycket effektfullt att blanda nytt och gammalt). Sedan så träffade vi en engelsman på stället som var helt underbar att ha att göra med! Men det är tydligen inte han som håller i det hela utan en synnerligen otjänstvillig ung dam som under inga omständigheter verkar vilja hålla bröllop på plats... Men som sagt är man ett mindre sällskap och och har råd att betala övernattning för de resande (som vi hade fått göra eftersom att vår gäster åker en 50 mil) så är det ett mycket fint ställe...

se som sagt bara till att tala med engelsmannen så får ni underbar service!

mvh mi

• Bröllopstokiig

Har också varit på Häckeberga slott och kollat. Som sagts tidigare så är miljön utanför otroligt vacker, men när jag såg matsalen så vände jag i dörren. Fruktansvärda målningar, "konferensstolar" m.m.
    Däremot kan jag varmt rekommendera Häckeberga värdshus, inte lika "flashigt" som ett slott, men otroligt mysigt och fantasktiskt trevlig personal...

Lycka till!

• Bröllopstokiig

Jag, min sambo och hans föräldrar åt julbord där i julas. Maten var god och stämningen samt personalen trevlig. Har tyvärr inte varit på nångon fest där...

Svar på tråden Häckeberga slott i Skåne??