• Juvelia

Om man inte passar ihop sexuellt

"Vad händer om ni upptäcker att ni överhuvudtaget inte tycker om att ha sex med varandra? Även om man älskar varandra av hela sitt hjärta och hela sin själ kan det faktiskt hända att man överhuvudtaget inte uppskattar samma saker i sängen... Det är ju inte konstigare än att man har olika preferenser när det gäller mat eller inredning... Sa för mig hade det kännts som att "Köpa grisen i säcken" litegrann "

Så sa aco till mig i en annan tråd angående att jag och min blivande inte haft sex före äktenskapet.

Jag har alltså haft ett kort äktenskap utan nån större kärlek, ingen romantik, och sexet var hemskt,jag ville bara slippa, blev inte minsta upphetsad ens.
    Min blivande man nu älskar jag verkligen, och han älskar mig tillbaks, vi ser fram emot att ha sex, men det är sant som aco säger, det kanske inte funkar bra.
    Men jag tror väl inte att nåt par som älskar varann har sex, och sen säger : nä du var inte bra i sängen jag gör slut ;)
    Nu säger jag detta till viss del på skoj, och på viss del allvar, alla har ju nån gång haft sex för första gången med sin partner, de flesta av er innan ni gift er.
    vad gör man alltså om man älskar varann och allt är perfekt, men sexet inte funkar ??

• Svar på tråden Om man inte passar ihop sexuellt
  • Stjärna

Juvelina

Jag var riktigt förälskad första gången med min blivande, och jag tror att vi skulle kunna ha gjort alla fel, utan att det hade gjort det mindre underbart.

Slappna bara av och vänta er inte för mycket. Att bara ligga nakna och krama varandra brukar alla klara av utan prestationsångest. Och det är bland det bästa som finns!! Lycka till med äktenskapet!

• aco

Sällan har jag varit sa nyfiken pa nagon annans blivande sexliv!!

Jo, visst löser kommunikation, ärlighet och äkta kärlek det mesta. Och jag är inte ute efter att mala f-n pa väggen utan uppriktigt intresserad över valet att inte ha sex innan äktenskapet. Men om man har helt olika preferenser gar det ända at skogen! Om jag vill ha sex en eller tva ganger i veckan och han vill en gang i manaden kommer jag känna mig som världens mest oattraktiva kvinna pa jorden! Oavsett hur mycket vi kommunicerar om det och han försäkrar att det inte är nagot fel pa mig och att han älskar mig. Och om han vill att jag ska ge honom oralsex en gang om dagen och jag tycker det är vidrigt äckligt sa kommer vi heller inte bli lyckliga.För det man tycker om det tycker man om. Oavsett om man pratar om det eller inte. Oavsett hur mycket man älskar varandra.

Sedan ligger det nog mycket i det ni andra skriver att man far jobba pa det. Naturligtvis är det inte (rent tekniskt) sadär vansinnigt perfekt de första gangerna man har sex med varandra. Men vissa personer har man väl insett ganska snabbt att det här är inget för mig.....

O, Juvelia! Jag blir nästan lite nervös!!! ))) Nu är det väl dags snart!!!?!?!? Snälla, snälla, berätta hur det var....!

Nyfiken i en strut!!!!

• Juvelia

aco, ja nog är du nyfiken alltid, du vill väl att jag ska ha laptop i sängen på bröllopsnatten och rapportera, haha.
    nej, jag skojar bara, det gör inget att du är nyfiken, du är bara vänlig och omtänksam, det är ju snällt av dig att bry dig.

Min blivande man är en riktig gentleman, kallar mig älskling, köper rosor och dvd filmer mm :)
    Så jag tror inte att han skulle vara en sån som skulle "kräva" nåt sexuellt, och vi är ju båda mycket oerfarna, så vi får ju lära oss tillsammans.

Och jodå, jag lovar att du ska få veta sen hur det gick, är säkert fler som vill veta ;):D
    ( min bästis exempelvis, fniss , hon är nyfiken så hon knappt kan stå still ) ;)
    Men både du och hon får vänta, det är på lördag.

• Forsfors

Jag tror att om man riktigt älskar varandra och vågar prata med varandra om hur man vill och inte vill ha det så fixar det sig.

och första gången tillsammans med någon blir ju sällan riktigt bra oavsett hur bra man passar ihop eller inte (jag talar av egen erfarenhet, andra kanske har haft häftigare första gånger) p g a att det är en ny situation man hamnar tillsammans i och att man kanske känner lite prestationsångest. men både andra och tredje gången och tusende gången kan vara urbra, och är man gifta så är ju meningen att man ska ha hela livet på sig sedan att upptäcka varandra...
    låter inte fråga Olle alls

• Cheri

Har ni pratat om vad ni fantiserar om?

"Missionaren" klarar nog alla men det kan ju bli lite trakigt i langden?

Laste att du skrev i en annan trad att du inte testat/inte ville testa oralsex...

Det e lite synd tycker jag. Det kanske han ocksa kommer tycka?!? Hoppas ni tar det lungt och provar kravlost tillsammans!

Du far inte vara for blyg for att vaga prova! DA kan det bli problem...

Jag hade problem med en kille som "pratade" i sanghalmen! DET gick inte alls!!!! Jag vill att det bara skall vara "naturliga" ljud nar vi har 6. Men han snackade och snackade!!!
    "ah, ja, precis dar, gud, vad du e bra, mer till hoger...."
    Vi pratade om det och det gick inte att losa... Jag blev helt avtand av hans snackande och han kunde inte slappna av och njuta om han inte "fick" prata!

Har haft en annan kille som gillade smisk men da klev jag av (forhallandet alltsa:)) attans snabbt!!!

Sa prata garna igenom INNAN!

Jag har fatt intrycket av att du e lite for blyg for att riktigt prata om detta med honom, stammer det?!?!

• Juvelia

Nja nog kan vi ju prata med varann, och när vi väl har haft sex blir det nog lättare att prata om det, tänk på det faktum att jag bara haft sex med en man, och det var typ in-ut i 2 minuter, jag har ju ingen aning om vad jag skulle tycka om i sängen eller hur ? och min blivande har ju bara haft lite in-ut i sin ungdom utan att det varit alltför romantiskt, så det är ju inte som att man vet själv ens vad man gillar eller nåt.
    Men att börja suga/slicka på den andras kön tycker ju jag skulle vara mycket pinsamt till en början, om vi överhuvudtaget ska prova så känner iallafall jag att jag vill hinna vänja mig vid normalt sex först.
    Ingen av oss har ju erfarenhet av oralsex heller.

Jag har inga fantasier direkt, annat än att ha sex med honom, och såsmåningom när han kommer från jobbet i uniformen, hehe, det drömmer väl alla tjejer om, uniformerade män ;)

• aco

Juvelia, du är min idol!!

Och imorgon blir du SAMBO!!!!! Hurra!!!!

• Jj?

"Jag har inga fantasier direkt, annat än att ha sex med honom"

Nu säger du emot dig själv... *ler* VAd lägger du i aspekten sex? Hur tror du att det ska kännas? (OBS! Retoriska frågor för ditt eget tänkande)

"Anledningen" till oralt är att munnen kan så mycket mer än händerna *ler* Jämför skillnaden i känsla av att klappa någon på kinden och att kyssa människan... Sällan går man rakt på med munnen mot könsorgan heller *ler* Utan kyssar över kroppens erogena zoner leder vidare. Har ni förresten pratat om erogena zoner?

• Juvelia

Jj, nää vi har inte pratat om erogena zoner, annat än att jag blir upphetsad när han pussar på min hals ;)
    Vilka frågor du ställer då, hur jag tror det ska kännas, tjaa, skönt förhoppningsvis :D
    Naturligt, trevligt, vackert.
    Och förhoppningsvis orgasm, fast eftersom jag inte vet om jag kan få det med en man så har jag inget krav att få det på brölopsnatten.
    Tänker inte så mycket mer än på hans kyssar, och sen "mer ", har väl så fullt upp att städa att jag inte hinner dagdrömma så mycket om sex ;):D

Aco, oj, jag har aldrig varit nåns idol förr, undrar vad jag gör som är så bra ?
    Jag kanske kan bli rik på det, hihi.

• Memma

Jösses! Prata om erogena zoner med varandra? Det kommer nog ge sig ändå, det kan jag nästan lova! Äh det kommer gå jättebra för er! Folk har ju i tusentals år väntat med att ha sex till bröllopsnatten, så varför skulle det nu inte gå bra för er? Jag tror att ni kommer att få det hur bra som helst ihop!
    Och känn ingen press gällande fantasier, erogena zoner, lekar och avancerade ställnigar. Börja från början så kommer ni märka hur saker och ting utvecklar sig!
    Lycka till!

• Jj?

Psst *ler* SOm jag skrev, så ville jag egentligen inte ha svar på frågorna... *ler* Ville bara hjälpa dig att tänka!

• Juvelia

joo fattar jag ju, men lika bra att skriva ner svaren, då ser jag bättre hur jag tänker :D och kanske fler har samma frågor men är för blyga att fråga, bara sitter och läser olika trådar, då ser de ju hur jag tänker iallafall. ;)

Tack memma för att du tror att det går bra .
    Men vilket alias du har då, mums, synd det inte är påsk nu ;) gott med memma minsann.

• Memma

Hehe! Gillar också memma, men det kan ju inte vara påsk jämt ju! ;)

Tycker att du verkar ha en sund inställnig till sex och ett bra och kärleksfullt förhållande med din blivande man. Och då är ju förutsättningarna för ert kommande liv och sexliv ihop de bästa!

• EmmaPemma

Det här med att en del skriver att man måste tycka om samma "saker" tycker jag är lite "konstigt".
    Det man tycker om att göra med en person kanske man inte vill göra med en annan osv. Jag tror att de flesta människor är föränderliga och faktiskt kan anpassa sig till varandra - och detta gäller även sexlivet. En ställning kanske fungerar bra med en kille, och med en annan kille vill man göra ngt annat (vi är ju alla olika ).
    Bara för att man gillar/ogillar en sak i dagsläget så innebär det ju inte alltid att det kommer vara så - så ingen av oss går säker vad gäller sexlivet (även om de flesta har haft sex innan bröllopsnatten så vet man ju inte om personen man gifter sig med kommer att ändra på sig).
    Sexlivet kan ju ändras pga olyckor/sjukdomar, graviditet/barnafödande, kriser och ändrade livsomständigheter.
    Jag tycker det är tråkigt om man hänger upp sig för mkt på sexlivet.

Huruvida man tänder på en person eller inte känner man ju även innan man haft sex (åtminstone gjorde jag det ). Så länge man älskar en person djupt och det pirrar skönt i magen (och lite längre ned *fniss*) så har man antagligen inget att oroa sig för.

Juvelia:
    förstår att du inte vill prova oralsex det första du gör (det hade inte jag heller velat göra första gången). Men, man skall aldrig säga aldrig - för nu skulle jag inte vilja leva utan det .

• Umebruden

Hej Juvelia!
    Nu tänkte jag dela med mig av mina tips och råd... :)

När jag och min blivande blev ihop hade ingen av oss någonsin haft ett stadigt s*xliv. Vi hade erfarenhet av några one-night-stands, det var allt.

Vi väntade iofs inte speciellt länge, vi var igång efter en vecka, och jag kan ju erkänna att trots att vi tände oerhört mycket på varandra så tog det ett tag innan vi fick in snitzen, så att säga.

Vi var rätt unga och villiga att prova lite av varje, och det är ett av mina råd till dig: tänk inte att något är "äckligt" eller "konstigt", utan prova lite försiktigt, och om det inte går hem behöver ni ju faktiskt inte göra om det! Vårt provande ledde till att vi lärde känna både varandra och oss själva. Då tänker jag på t.ex. orals*x, olika ställningar, sätt och ställen att bli smekt på osv.

Tänk inte heller för tekniskt, bry er inte om erogena zoner, köp inga böcker om ämnet. Köp istället en massageolja och turas om att ta hand om varandra. Tala om när något känns skönt/inte skönt. Detta är viktigt! Alla behöver veta vad de gör rätt och fel. Att smekas och massera gör att man slappnar av. Se till att omgivningen är mysig och inte stör.

Försök att inte tänka på vad du gör, utan på hur det känns.

Och slutligen: o*gasmen. Vissa har lätt för det, andra inte. Att få o*gasm under s*mlag kräver träning för de flesta. Mycket träning, och koncentration. Mitt bästa tips är att försöka få det på andra sätt först, t.ex. att han smeker dig. Det är väldigt intimt att få det tillsammans med någon annan, och det krävs att man tar det lugnt.

Prata med varandra om saker ni vill prova, det kan man ju veta utan att ha provat.

Slutligen, lycka till! från den tillfälliga sexrådgiverskan Umebruden... ;)

• Juvelia

Tackar tackar Umebruden, för tillfället funderar jag mest på hur jag ska känna igen dig i tidningen sen ;)
    Minns inte ens vilken dag du gifter dig, fast du lär nog hitta igen mig :D

ja det går nog bra, som du säger, man får träna sig fram.
    Och tack och lov så är han ju en mycket omtänksam person, har ju hört skräckhistorier av kompisar om killar som bara kört in-ut nån minut, fått utlösning o sen slocknat, och sen undrat vad det var för fel på tjejen som inte njuter .

• Umebruden

Vi gifter oss först nästa år, på Valborgsmässoafton.
    Ska försöka hitta en tidning till helgen. Vilken dag ska ni ha i annonsen?

• Juvelia

Jaså nästa år, ja då har du gott om tid på dig.
    Inet vet jag när annonsen kommer in, gifter oss på lördag,sen ska bilderna skickas till tidningarna hmm, framåt nästa torsdag kanske ??
    Jag kan ju tipsa dig här när vi kommer in i tidningen,svårt att veta hur lång kö de har också, har ju sett att det är massa brudbilder nu, hela baksidan på VF brukar ju vara full.

• Juvelia

Skulle bara tala om att allt gick mycket bra ;)
    Bröllopsnatten var underbar :D

• EmmaPemma

Skönt å höra!
    Då behöver du inte "oroa" dig mer

Svar på tråden Om man inte passar ihop sexuellt