jag tycker du ska täcka med sugarpaste. Det är sött och inte supergott, men man kan enkelt ta bort lagret från sin tårtbit och lämna det på tallriken. Gör man sin sugarpaste själv så blir den godare än den köpta (får ingen syntetisk bismak). Recept på både sgarpaste och smörkräm finns på sockerrus.se.
Det som är positivt med sugarpaste är att det är ett hållbart material jämfört med marsipan. Det är alltså mycket enklare för en nybörjare att täcka med sugarpaste. Ytan blir också mycket snyggare, då den blir lite mattare än marsipanen. Viktigt också för att få en snygg yta på tårtan är att du är noga när du spacklar tårtan med smörkrämen. Lägg på ett tunt lager, ställ sen i kylen och lägg på ett lager till. Fortsätt så tills du är helt nöjd. Finns många bra videos på youtube som visar hur man spacklar och täcker sin tårta.
jag ska baka till ett bröllop nu på lördag, och brukar lägga upp planeringen så att jag får hela tårtan färdig dagen innan. Brukar baka bottnarna tidigt samma vecka och lägga i frysen, sen gör jag fyllningarna två dagar innan bröllopet och fyller tårtan (alltså på tordagen). Sen får tårtan stå och gotta sig lite i kylen över natten (ger en saftig och fin tårta) och så spacklar och täcker jag dagen innan. sen kan tårtan stå till bröllopet. Tänk bara på att ta fram den någon timme innan den ska ätas, så att sugarpaste och smörkräm hinner mjukna lite. Är det en smörbaserad botten så behöver den också en stund i rumstemp för att inte kännas knastertorr när man äter den.