DecemberBrudar 04
Jag ska gifta mig den 4 december. Jag undrar nu hur långt ni decemberBrudar har kommit i planeringen?
Har ni ordnat med klänning osv??
Jag ska gifta mig den 4 december. Jag undrar nu hur långt ni decemberBrudar har kommit i planeringen?
Har ni ordnat med klänning osv??
Vi ska gifta oss i december. Jag har aldrig varit på ett vinterbröllop själv så jag har gått här och undrat lite.
Vad händer utanför kyrkan vid ett vinterbröllop? Kastar man ris som vanligt (gästerna står och fryser) eller struntar man i det? Jag hörde om någon som tog grattulationerna från dem som INTE kom på festen inne i kyrkan och resten fick vänta i festlokalen. Är det vanligt?
Vi gifter oss också den 4 december. Har idag vari och tittat på klänningar och jag inser att jag är sent ute. Måste man beställa en annan storlek tar det 4 månader att få hem den...
Vi har i alla fall bokat festslokal, frisör och forograf. Inbjudningarna är i princip klara, vi ska bara jobba lite på texten innan det är dags att skriva ut dem. Har börjat att titta på ring men har inte bestämt mig för vad jag vill ha. Klänningen är det som jag känner mest oro för just nu.
Fröken Semla: Kul att ni också ska gifta er den 4 december! Ska titta på klänning nästa vecka och blev lite orolig om jag också är sent ute. Jag tänker hyra klänning och har tänkt att det inte är så många som gifter sig det datumet så det är ingen brådska, men man vet ju aldrig.... Lycka till i din jakt på klänning!
Havregrynet: på det enda vinterbröllop jag har varit på så gratulerades brudparet när de kom till festlokalen. Man kan nog göra lite som man vill, det beror lite på hur det ser ut i kyrkan (plats i foajen)och hur vädret är om man kan vara utanför en stund.
Vi kommer nog köra gratulationer i festlokalen. Jag tror att gästerna kan vara lite frusna efter riskastning så vi kommer bara att passera genom risregnet (förhoppningsvis) åka iväg och ta emot gratulationer brudskål på festplaten.
Jag tror att vi kommer stå på kyrktrappan en stund för riskast, vi kommer även ha facklor och tomtebloss eftersom det är mörkt när vi kommer ut. Jag tycker man får klä sig efter det! Jag kommer ju bara ha en pälssjal så det får gå. Man gifter ju sig bara en gång och då får det var på riktig! Gästerna vet ju om det är kallt eller ej... Men det blir väl inte en 1timma på trappan..
Hur går det för er? Hur långt har ni kommit i planeringen? Vi har skickat ut inbjudningarna för ett par veckor sedan och svaren börjar att trilla i så smått. Inga återbud än så länge.. OSA är dock den 16 okt så det kan ju hända en hel del fram tills dess..
Vi postade våra inbjudningar i söndags, ca 3v senare än jag hade tänkt, men nu blev det så.
Jag är glad att kunna bocka av mer och mer på listan. jag har även blivit bra på att dela ut uppgifter. Till vissa har jag bara behövt antyda lite så har de tagit åt sig uppdrag och kommit med egna ideer, mycket bra tycker jag.
Jag har börjat skriva om var och en av gästerna, detta kan nog komma att ta tid annars.
Jag känner dock att jag skulle kunna ägna hur mycket tid som helst till att planera och fixa. Kanske måste börja jobba deltid...
Till helgen åker vi till Göteborg, där vi gifter oss, och ska träffa prästen, beställa blommor och hyra killens kläder. Som sagt, jag är orolig att tiden går ur händerna annars. Men nu har jag börjat oroa mig för möhippan. dels är jag väldigt uppbokad i höst och sen är jag orolig för själva arrangemanget.
Vinterbruden,
den där sjalen låter himla snyggt! Hur ser den ut, vad är det för skinn? Lånat/hyrt?
/A
Hej!Jag gifter mig den 28 december.Har inföskaffat klänning & tiara.Bokat kyrka, lokal , präst, fotograf och frisör.Inbjudningarna är ute ( mkt folk från utlandet)och har varit och kollat på ringar.Ska börja utforma festprogrammen nu...Nån som har bra ideer till ett engelskt festprogram?
Fröken Semla- va avis jag blir..Vår osa går ut 15 oktober och vi har bara fått 4 svar...
Stilig Amelia, det är en i fuskpäls som tydligen ska vara "det senaste" enligt stället jag köpt klänningen. Hon tycket inte man skulle ha cape för då döljer man så mycket. Denna blir bra med långa handskar till. Den hyr jag för ca 700 sek(om jag minns rätt)
Hej! Vi gifter oss oxå den 18/12 :) Vi skickade inbjudningarna i fredags så dom bör vara framme på måndag :) det ska bli så kul för det är bara min mamma som vet något :)Annars så har jag det mesta på G fast långt ifrån klart :) Vet inte vad jag ska ha för ytterplagg o inte vad vi ska ha för transport från kyrkan på vintern :) Nån som ha tips o ideer?? :)