• ElinG

DecemberBrudar 04

Jag ska gifta mig den 4 december. Jag undrar nu hur långt ni decemberBrudar har kommit i planeringen?

Har ni ordnat med klänning osv??

• Svar på tråden DecemberBrudar 04
  • november04

hej hej...vi gifter oss två veckor före er...20:e november. vi har kommit en bit på väg... Vi har köpt m2b kostym skjorta och slips. Tyg till min och näbbarnas klänningar är inköpt och ska sys nu i augusti, kyrka och festlokal är bokade, inbjudningar skrivna och skickade, vigsel-&festprogram är utfunderade och ska bara finslipas och skrivas ut och hotell är bokat.
    Lycka till med er planering

• Blue lemon

Hej Elin,
    Vi ska också gifta oss den 4:e december! Planeringen har inte kommit så jättelångt, men är en bit på väg (måste säga att jag blir imponerad av de som ska gifta sig 2006 och redan har planerat så mycket). Vi har bokat kyrka, festlokal, frisör och sminkös, fotograf och har pratat med mannen som ska laga maten. Inbjudningarna är inte klara än. Har inte ordnat med någon klänning.

Min sambo får semester nästa vecka och då ska vi ta tag i planeringen. När tänker ni skicka ut inbjudningarna? Vi tänkte i slutet av augusti eller i början av september - är det för sent?

Hur går det med er planering?

• cjk

Hej!
    Är det någon av er decemberbrudar som ska gifta sig borgerligt? Har hi hittat någon romantisk och högtidlig plats för vigseln i så fall?

• cjk

Vad kommer ni att ha för klänningar? Jag skulle vilja ha en klänning med långa ärmar eller trekvartsärmar. Någon som har hittat en sån?

• miff

Vi gifter oss den 30/12, borgerligt. Har hyrt en helt underbar lokal i Saltsjöbaden i Sthlm. Vad gäller planering så har vi börjat fixa lite med inbjudningarna, som ska gå ut innan vi åker bort om två veckor, lika bra att vara ute i god tid eftersom folk kan få för sig att göra annat i mellandagarna.

Dessutom har jag bokat frisör och pratat med en kompis som ska sy min klänning. Sedan har vi fixat toastmaster och en kompis har lovat att ställa upp som värdinna. Det är väl ungefär där vi är nu.

• cjk

Miff - kommer ni att ha vigseln och festen på samma ställe i Saltsjöbaden då? Eller har ni bara festen där och gifter er på typ stadshuset eller nåt?

• miff

Vi kommer att ha alltihop i samma hus. Skönt att slippa förflytta sig eftersom det förmodligen lär vara kallt och mörkt och eländigt...

• Vinterbruden -04

Vi gifter oss 18 december och vi håller på att försöka hitta vår bröllopsresa men får bara höra att det är omöjligt den perioden innan jul:( Jag som tyckte vi var ute i god tid!
    Jag har köpt min klänning och vi håller på med inbjudningskorten som killen vill att vi ska skicka i slutet av september eller början av oktober. Jag vet inte hur långt innan man ska skicka... Men det låter väl vettigt att folk får lite tid på sig eftersom det är mitt i julruschen och så.

• havregrynet

Jag tyckte att vi har varit duktiga när vi har boka kyrka, lokal, präst nu under semestern. Men det finns ju andra som har kommit mycket längre. Bra jobbat!

Inbjudningarna ligger i pipen för att göras (vi har nog bestämt hur de ska se ut).
    Jag ville också ha långärmad klänning men har hört att det ska vara jätte svårt att få tag i. Provade då min mammas och den passade perfekt :)

CJK du kanske kan höra med någon som gifte sig på 70-talet om de har sina klänningar kvar. Lång är var mycket vanligare då.

• Cherkan

VINTERBRUD! Vi gifter oss samma datum, 18 december, på våran 10 år dag! Härligt....

Vi har kommit en bit på väg - det mesta ligger i huvuder eller i datan fortfarande men nu skall vi sätta fart på allvar. Klänningstyget ligger hos min mormor som skall sy, min sambos kläder är i stort sett klara, jag fixar med rispåsar och annat pyssel. Inbjudningarna hade vi tänkt skicka ut i september nån gång - julen är väl hektisk som dem är! =)
    Det känns hel bra och som att jag har allt under kontroll - precis som jag vill...

Svar på tråden DecemberBrudar 04