• saris78

Varför blev det såhär?..

Skrev ett inlägg på relationsforumet men det verkar inte komma med! Testar här istället, mitt inlägg passar dessutom bättre här..
    Det här handlar om sex..
    Jag är 25 och min sambo 24, vi har varit ett par i 4 år och sambos i lite mer än 1 år. Förr hade vi sex väldigt ofta och var väldigt spontana.
    Nu är det precis tvärtom, sex har blivit jättebesvärligt! spontaniteten är som bortblåst och för att det överhuvudtaget ska bli något brukar vi bestämma att "vi gör det på lördag" och hur naturligt blir detta? Sexlusten finns inte längre hos varken mig eller honom..vi tänder helt enkelt dåligt på varandra! Jag älskar att ligga nära honom,se på honom och bara kramas, pussar och gosa..men det går aldrig över till sex rent naturligt..visst njuter vi när vi väl har sex, men det är det här naturliga och spontana, att plötsligt få lust till sex som jag saknar..Den enda gången det blir spontant är när vi båda är lite onyktra, och det vill jag ju inte behöva vara för att det ska hända något..
    Vad ska man göra? nån som har synpunkter och råd att komma med?

• Svar på tråden Varför blev det såhär?..
  • Lolita

Har ni kanske blivit för mycket kompisar, eller för osjälvständiga? Tar ni varandra för givet och är ert förhållande mycket förusägbart? Är det något i ert förhållande du inte är nöjd med, förutom sexet?

Det kanske vore en idé att vara ifrån varandra ett tag, och få sakna varandra?

Har ni slutat ha kul sexuellt? Det finns en bok "101 nights of great sex" som innehåller en massa roliga recept på love making. Alltifrån förförandefasen till hmm.. rent tekniska detaljer. Jätterolig bok om fantasin dalar..

Svårt att hjälpa när man inte känner er, och därför blev det mycket frågor. :)

• Dea

"vi tänder helt enkelt dåligt på varandra!" Va? Tänder ni på andra då?

I så fall kanske ni har blivit så bekväma med varandra så det blivit en blokering, som det blir när man nästan är som syskon för varandra. Kanske lite långsökt.

Men nu som sambor kan ni ha blivit bortskämda med att veta att ni alltid har tillgång till varandra, så ni kan lika gärna skjuta upp det? Lite lättja, så där?

• saris78

Lolita: När vi är ifrån varandra saknar vi varandra otroligt mycket och längtar verkligen efter att få vara tilsammans igen,få se varandra och vara nära! så jag är nöjd med allt förutom vårat sexliv som ju verkligen är botten!

Dea: Vi tänder inte på andra och inte på varandra heller, men vi älskar att vara varandra nära, kyssas och kramas, det är det bästa som finns! Men det där med blockering låter ju faktiskt inte helt tokigt och det kan nog ligga en del i det..vill bara ha bort den här blockeringen!

• Lolita

:) Det var just därför jag föreslog boken. Ni kanske behöver överraska varandra och skapa en spänning igen?

• Texas

Vill också veta eftersom jag känner att vi har precis samma problem. Kanske borde kolla den där boken också.

• Forsfors

Lägger mig i och tror på den där blockeringsidén Dea pratade om, att ni blivit för bekväma med varandra...sen efter 4 år så är ju inte sex alltid nyhetens behag, man vet hur det är att ha sex med just den här personen, och man kan känna att det till och med är lite onödigt att ha sex eftersom att man vet redan hur det kommer att vara...

ta lolitas råd och pröva med boken, medans ni prövar lite nya saker så kanske ni hittar tillbaka till ert sexliv.

Svar på tråden Varför blev det såhär?..