• Alexa44

dejter och osäkerhet

Nu är jag här igen och tänkte ge en liten dejtrapport. Jag skrev för ett par veckor sen hit med en undran om det liksom är ok att dejta utan att man vet riktigt att man är jätteseriöst ute efter en fast relation. Både ni på BT och mina kompisar verkar tycka att det var helt okej... Nu har jag dejtat två killar. Vi kan kalla dom för Anders och Jonas... Jonas kom jag i kontakt med via en kontaktsida på Internet där vi båda var ute efter en partner eller kompis. Vi har pratat i telefon ett par ggr och träffats 2 ggr. Båda dejterna har varit väldigt oskyldiga, vi har fikat och ätit middag och pratat. Det känns avslappnat och trevligt, vi har samma humor och han verkar vara en lugn och mjuk person. Men jag känner inte någon direkt attraktion utan det känns mer kompisaktigt.

Det kanske beror på Anders i och för sig, att jag inte vågar känna efter mer... jag vet inte. Anders träffade jag på midsommar, han gick ut rätt hårt och ville dansa, hålla om mig, kyssas osv. Jag kände också för det men jag sa också innan att jag var nyseparerad och inte var säker på att jag ville ge mig in i något seriöst direkt. Vi har i alla fall setts fyra ggr till efter midsommar, hemma hos honom. Han har bjudit på fina middagar med vin och jag har sovit över samtliga gånger, då vi har gått "hela vägen" och det har varit jättebra och fint. Vi har pratat mycket om tidigare relationer, vad vi vill ha ut av en relation, hur vi skulle passa ihop osv. Jag sa senast igår att jag fortfarande inte vet om jag orkar satsa på något seriöst redan nu, men att jag gärna vill lära känna honom mer för att få reda på det. Samtidigt hör Jonas av sig och insisterar på att vi ska ses... hjälp, borde jag kanske redan vid det här stadiet säga till honom att jag mest känner vänskapliga vibbar? Jag vill absolut inte såra någon.

• Svar på tråden dejter och osäkerhet
  • Lolita

Varför överväger du träffa Anders, om du känner mer för den andra killen?

• Dea

Så Anders och du har en fysisk relation, men ni är inte riktig "ihop".

Och Jonas och då dejtar, men är inte "ihop" och han känns mest som en kompis.

I den stund du blir tillsammans med en kille, så får du sluta dejta, hångla och älska med alla andra, och vara ärlig med att du är upptagen. Fram tills dess har du ingen sån skyldighet. Då kan man leka på och utforska sina känslor.

Däremot kan det bli krångligare av att behöva jonglera två killar.

• Leone

Du behover inte bestamma dig annu, du har ju inte 'blivit ihop' (eller hur man nu sager som vuxen) med nagon av dem. Men det later som att du egentligen bara vill vara kompis med Jonas, och inte har nagot direkt intresse av att ha ett forhallande med honom?

Samtidigt tycker jag att Anders later nagot opalitlig, arligt talat, att han ville kyssas och kramas sa dar direkt forsta gangen ni traffades.

Om jag var du skulle jag ta det lugnt med bagge tva, och tank efter vad *du* vill ha ut av en relation - inte huruvida nagon av de tva passar mallen. Det kanske ar Olle som egentligen passar bast for dig - men att du inte har traffat honom an?

Svar på tråden dejter och osäkerhet