• Augustibrud04

Ni som gifter er 14/8-2004 !!

Hej !!

Vi var ju några stycken som ska stå brud den 14/8. Hur långt har ni andra kommit ?? Vart ska ni gifta er ?
    Jag ska gifta mig med min pojkvän sedan 9 år tillbaka snart i Västmanland.
    Vi har en del saker kvar och fixa men nu har vi semseter så det ska vi hinna med.
    Det vi har kvar är:
    *Bestämma vad vi ska ha för tårta
    *Köpa: tårtdekoration, konfetti, servetter, ljus, ballonger, gästbok, engångskameror, slipsar åt blivande och bestmannen, liten kostym åt sonen (säkert nåt mera också)
    * Prata med fotografen
    *Kolla bröllopssviten
    *Kolla bil
    *Fixa festprogram och tippspromendasfrågor
    *Blomsterarrangemangen
    *Prata med cateringen

Säkert en hel del också som jag glömt och skriva här. Jag börjar känna mig lite stressad nu.
    Kram augustibrud

• Svar på tråden Ni som gifter er 14/8-2004 !!
  • Regnbågsbarn

Hej hej!
    Här är ännu en 14 augusti brud.

Idag har jag varit o gjort min provuppsättning. Oj vad fin jag kände mig! Kände knappt igen mig själv

Annars är allt färdigt sånär som på att m2b ska prova sina kläder som han ska hyra, jag ska hitta skor till mig.
    Min extramamma börjar sy min klänning nu i veckan. Åh vad det ska bli spännande!

Jag o min pappa var inne i kyrkan igår, ol jag fick fjärilar i magen

• 040814

Ja, nu först börjar jag fatta vad som ska ske. Innan har det mest känts som att arrangera en stor fest. Vi har kvar en hel del, men har en ganska tydlig tidsplanering så det ska funka. Vi ska laga all mat till buffén själva, så vi har några svettiga timmar i köket framför oss... Idag ska jag beställa blommor och i nästa vecka hämtar jag klänningen.

• kateri

Det börjar dra ihop sig. Ännu känns det som om det är hur långt dit som helst. Jag håller på att fixa västar till mina söner som de ska ha på sig. Jag har ännu inte hittat någon bh som passar till min klänning och min blivande ska ha en skjorta. Ikväll kommer vårt värdpar hit så att vi kan gå igenom detaljer innan vi börjar jobba igen. I morgon ska jag prova sätta upp håret, det ska bli kul.
    Känns ändå ganska lugnt ännu.
    Lycka till ni andra 14 augusti par.

• Chickie

Hej allihopa! Jag har faktiskt lyckats bli klar med allt nu. Två och en halv vecka kvar...pirrigt! Just nu är jag mest trött på alla frågor om allt är klart, om vi är nervösa mm. Så all planering har jag nu lagt åt sidan och inväntar bara den stora dagen med spänning.

• Marisan

Vi gifter oss borgeligt med fyra vänner närvarande. Resten får veta genom annons i tidningen samma dag och fax. (Har varit tillsammans i 9 år)

Vi har kvar:
    Skjorta och slips till min blivande, prata med vigselförrättaren, fotoalbum, gästbok till öppet hus och fest, boka resturang till bröllopskvällen med våra vänner på hemlig ort, maten till champagnelunchen, min ring ska vi titta på nästa vecka när guldsmeden öppnar igen....Sen är det säkert massor mer.... Ska ha öppet hus och fest lite senare i aug och sept, är ju en del att göra till dess också, ska göra buffè själva...

Pirrigt? Det är bara förnamnet...

• Angels

14 augusti är det dags i Ölmstad kyrka. Vi har varit tillsammans i 9 år(verkar vara en trend) vi också. Jag har fixat det mesta. Kvar är
    -Klippning och färgning
    -Fixa det sista med löshåret
    -Köpa läppenna
    -Festprogram (vigselprog klart)
    -Se till att alla bröder vet hur de ska filma.
    Nja kommer inte på något mer. Bordsplaceringslapparna möjligtvis. Vi är bara 25 st som är inbjudna så det är inte så stor grej. Inget som vi inte kan lösa på vägen.

• 040814

Chickie: vad avundsjuk jag blir på dig som redan är klar med allt! Jag provlagade en del av maten igår och ska proväta den med vänner ikväll. 6/8 hämtar jag klänningen och ringen. Sen ska all mat lagas... Sista veckan före bröllopet har jag tagit semester

•  trollsan (lilo_14/8)

hejsan!!
    här är en till som gifter sig den 14/8.
    vi ska gifta oss i rydöbrukskapell.
    vi är klara med allt tack o lov..
    det har varit en tuff tid med planering .
    vi ska på vigselsamtal på söndag (1/8)
    var o pratade med fotografen i måndags ,han frågade om vi ville att han skulle filma o fota i kyrkan för en billig peng ,ja visst svarade vi (har nämligen inte hittat någon som vill eller kan göra det)för att fota o filma i kyrkan tar han 300:- det är jätte billigt..
    brudbuketten beställde jag i onsdags ..
    så nu är det bara små detaljer kvar.
    ska till frisören den 11 o färga ögonbryn och fransar.
    längtar såååå ..
    kram

• marre

Vi har allt under kontroll, det är bara ändringarna på klänningen och att hämta ut ringarna kvar. Å andra sidan så har vi inte haft så mycket att planera då vi bara kommer att ha två kompisar som vittnen när vi gifter oss, resten får komma på grillfest senare.

• aska

Jag har massor kvar att göra känns det som, vi gifter oss den 14/8.

Nu strular det med fotografen medan bilen blev klar idag, "phu".
    Vi har vigselprogram kvar att göra och dekorations sakerna till festen kvar att handla. Brudnäbbsklänningen skall vår dotter prova på måndag - spännande!

Man blir inte direkt utvilad av att planera för sitt eget bröllop. Ha-ha-ha.

• Hannita

14/8 har coksa!!
    Jag undrar nu kara medbrudar, om det ar nagon som har en sang att dela med sig av for festprogrammet, maste trycka denm i helgen och borjar pa lite panik.
    Vi har "helan gar' och "Hell and Gor"e, och "when the saints are drinking snaps".

gifter mig med an amerikan sa jag soker en sang pa engelska, svengelska eller en kort bra svensk sang som jag kan "oversatta" a la Hell & Gore!

snalla nagon???

• västerhejde 04

jag gifter mig också den 14. det mesta är under kontroll, tror jag i alla fall... här är checklistan som uppdateras dagligen, kan vara kul för er andra att se hur bra ni ligger till... eller ni kanske har glömt nåt gubevars

Pass
    Bordsplacering på stor skylt
    Vigselprogram (nästan klart)
    Festprogram (skriva ut)
    Festprogram (skriva namn för hand)
    "Tipspromenad" från kyrkan
    Drinklista till bartenders
    Tårtdekoration (?)
    Körschema över dagen
    Tilltugg till fördrinken (baka)
    Barnstol
    Toner till skrivare
    Underkläder (bara strumpor kvar)
    Armband
    Ljus, ev. ljusstakar
    Utomhusbelysning
    Skjorta
    Resväska
    Vit sjal (?)
    Musik till kyrkan
    Önskemusik till DJ
    Brudbukett
    Blommor till bordsdekorationer
    Välj ut vin och öl

Prata med:
    Herrgården om frunch
    Konditoriet om tårta
    Floristen

hämtade ut klänningen idag som de skulle sy om och den såg inte alls ut osm jag trodde! jag skulle ha tyll som sticker ut runt om hela kjolen med de hade bara gjort på framsidan... först fick jag hjärtklappning men sen insåg jag att det var fint så också. så jag blev ingen hispig bridezilla utan gick lugnt hem med klänningen

• 040814

Vi provsmakade buffén igår och den var supergod! Nu känner jag mig lite lugnare, även om vi fortfarande har kvar att handla och laga all mat, hämta ring och klänning, skriva klart festprogram etc. Vi har något inbokat varje dag tills bröllopet. Avundas er som är klara

• Pemma

Hejsan,

Har varit lugn tills nu i stort sett. Min sambo håller på att skriva ut sånghäfte, vigselprogram, askar som vi ska vika för att stoppa godis i och en del av gästboken som jag bundit själv. Jag är super pirrig hela tiden nu. Det vi har kvar är:
    - Fixa tygnäsdukar att sätta i armhålorna så att inte klänningen får svettfläckar när vi åker till kyrkan.
    - Stämma av fotografering med vår amatörfotograf.
    - Göra vägbeskrivning till festen för de som inte åker med den allmänna transporten.
    - Köpa väst, plastrong, skjorta, underkläder och skor till min sambo.
    - Sandpappra undersidan av mina skor så de inte är så hala.
    - Baka godis till askarna.
    - Äta middag med och införliva hela brudföljet i detaljplaner för dagen.
    - Stämma av det sista med feststället.
    - Sista provning av brudklänning.
    - Bestämma vals (tips mottages tacksamt)
    - Fixa paraplyer om det skulle regna.
    - Packa för bröllopsresan.
    - Färgning av hår och provuppsättning.
    - Förbereda tackkort
    - Dubbelkolla alla bokningar.
    - Stämma av och repa med kantor.

• Pemma

oj, råkade trycka iväg för fort... Här kommer det sista:

- Hämta alla kläder.
    - Tvätta och packa inför bröllopsresan.
    - Manikyr
    - Boka taxis

Tror inte att det är något mer och är det det så får det vara. Tur att jag är ledig dessa sista veckor...

Jag längtar...

Pemma

• Brud 14/8 Kungsängen

Hallå Brudar!
    Snart är vår dag här,jippi! Är inte nervös än men det lär ju komma.
    Beställde sådana där rosdroppar i går så jag har något att luta mina nerver mot.

Vi har kvar:
    -Göra vigselprg + festprg. Vi tänkte även göra ett "familjeträd"
    -Träffa prästen och kantorn
    -Göra namnskyltar i saltdeg
    -Putsa upp ringarna
    -Göra en playlist till datorn
    -Kanske avboka bussen (verkar inte som gästerna kommer att använda den)
    -Göra provuppsättning av håret
    -Förhoppningsvis möhippa svensexa vet jag att min blivande får
    -Sen ska man ju göra sig lite fin också,springa till hudterapeuter o så
    -Dubbelkolla alla bokningar

Det är lite att pyssla med men jag känner mig rätt så lugn trots allt.

Kommer bli så bra!!

• fillewegler

Vi gifter oss också den 14/8
    Vi har vigsel, bröllopsmiddag, fest och bröllopssvit på Torpa Pensionat i Södertälje.

Min klänning är inte alldeles klar
    Förlovningsringarna ska putsas och den ena graveras
    Bordsplaceringen är knappt påbörjad

Men i övrigt tror jag vi är ganska klara. Vi har ju lämnat det mesta till Torpa...

Lycka till med era förberedelser!

Svar på tråden Ni som gifter er 14/8-2004 !!