Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Morgongåva till honom?

Thea, din idé var jättefin -absolut inte knasig!! jag tyckte det var superromantiskt. :) tänk bara om sjuttio år när era barnbarn sitter där under och berättar om ert bröllop och morgongåvan!

Min darling använder inga smycken (förlovningsringen är ett undantag och det har tagit honom lång tid att vänja sej!), tycker inte om klockor, har ingen användning för manschettknappar (utom på själva dagen då men morgongåvan ska väl inte ges förrän dagen efter??) och har inget speciellt intresse utom datorer, som jag är helt lost på... vad göra??

fick ett tips av en kompis att ge honom en espressobryggare... inte så romantiskt kanske men en ändå rätt rolig grej, inget han skulle köpa själv. :)

funderar ännu och tar tacksamt emot alla tips!

• Bröllopstokiig

Åsa så komiskt att din blivande också är bilmekaniker. Det är min också.

Eftersom min sambo är lite äventyrlig av sig så funderar jag på att ge honom en upplevelse istället för en fysisk sak. En segelflyg tur eller liknande tror jag det blir.

• Bröllopstokiig

Ett par exclusiva whiskeyglas! och en flaska att lagra i många år till tex er 10 årsdag eller 40 års dag!? Min farfar hade en flaska som dom fick på bröllopet 1938 den hade han med sig på restaurang Gondolen i Stockholm(där dom träffades 1936 )och firade sin 50 år dag och drack av den!!!!!
    Vi som var med var mätka imponerade av hans sätt att visa uppskattning mot farmor!! Dom fyller i höst 93 ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Länge leve kärleken!!!!

• Bröllopstokiig

Appropå träd -

- visste ni att i vissa delar av Kina var det förut tradition att plantera ett träd när man fick en dotter. När flickan nått giftasålder höggs trädet ner för att antingen bli en typ av kinesisk brudkista eller sängmöbel åt de nygifta.

I Sverige kanske det aldrig blir aktuellt att bygga något av trädet, men varför inte göra det till en tradition att tillsammans äta de första frukterna från trädet varje år - och samtidigt minnas den stora dagen, allt roligt och löftena. Men tänk på att alla träd inte går att plantera när som helst!

Lycka till på er alla trädkramare!

• Bröllopstokiig

Köp en Humidor ! (Alltså en cigarrlåda)
    Dem kommer han garanterat att skryta med till alla sina kompisar, inget hem är komplett utan en Humidor.
    Min fästman fick en i julklapp och han öppnar den nästan varje dag för att kolla cigarrerna och fylla på luftfuktaren.
    Garanterat en leksak som killar gillar.
    Man kan ju gravera den om man vill göra den speciell.

• Bröllopstokiig

Hej
    Mitt förslag kanske inte passar alla eftersom det kräver lite tid, och det är lite liknande Jensans förslag. Jag vet att min pojkvän kommer att fria snart (vi har bestämt att gifta oss nästa sommar, men han ska ändå gå ner på knä med en ring, eftersom han vill vara lite gammaldags). jag vet inte när eller hur han friar, men den dagen tänkte jag köpa en fin bok och föra en dagbok fram tills den dag vi gifter oss. I boken ska jag skriva alla bra saker som händer oss, vad han gör som gör mig lycklig, ganska mycket vardagssaker, men endast BRA saker om oss och mina posivita tankar. I höst åker vi dessutom på en 7 månaders resa till Australien och Thailand, så det kommer att finnas en del att skriva om. Den boken får han som morgongåva och kan då återuppleva senaste året som trolovad. Han älskar när jag skriver små lappar till honom, så en hel bok kommer att att bli succé tror jag.

• Bröllopstokiig

En kul grej är att köpa en stor ram med paspartoer (heter det så?) i olika storlekar och former, den fyller man sedan med bilder på honom, sig själv, barnen, roliga saker man upplevt tillsammans och bilder som kanske bara du och han förstår (tex om ni stod och grovhånglade i hissen och grannen kom så sätt in en bild på en hiss)
    Runt om har man plats att rita och skriva kommentarer till bilderna. Spara gärna rutan i mitten (eller någon passande) för bröllopsfotot.

• Bröllopstokiig

Til den naturintresserade, finns en grej som passar både för jakt & fiske En kikare!!

• Bröllopstokiig

blivande fru T:
    Vet du nånstans där man kan hitta en sådan "rova"? Det var precis vad jag tänkt att ge min "karl", men jag kan inte hitta nån fin nånstans... :(

• Bröllopstokiig

Ello tjejer...

HAr nu fått panik eftersom jag gifter mig om en månad och vet ej ännu vad jag ska köpa till min blivande man i morgongåva...

några råd förutom det ni har nämnt...
    ohh han är DJ och har en egen firma en detalj som ni kan få.....
    el. kanske att han kan få en liten present där jag skall underhålla honom en hel kväll...massage..mm =)

HJÄLP!

• Bröllopstokiig

Min blivande är cykelfantast. Är det någon som har ideér till en "cykelmorgongåva"?

• Bröllopstokiig

Min blivande tycker mycket om smycken. Vi var och tittade på halsband till våra tärnor och då såg jag ett tribal-aktigt halsband med ganska kraftig kedja som jag vet att han gillar. Har jag råd ska han få det av mig.

• Bröllopstokiig

Vad köper man till någon som helst inte vill ha nåt. Han tycker allt som gäller honom är onödigt och allt som gäller mig är jättenödvändigt. Dessutom har han alla "klassiker" som klocka manchett knappar mm.

• Bröllopstokiig

Liten: Din blivande har kanske nåt intresse som du kan tänka på inför presenten. Det behöver ju inte vara någon fysisk sak utan kan ju vara en upplevelse.

Jag funderar på att ge min blivande ett presentkort på en segelflygtur. Han gillar äventyr så då tror jag det borde passa. Helst vill han nog ha ett fallskärmshopp men det har jag inte råd med.

• Bröllopstokiig

Min blivande vill så gärna ha en cykel men är lite för snål för att köpa en trots att pushar honom. Jag har en cykel men inte han och det vore trevligt nu i sommar om vi kunde cykla i stället för att gå.
    Funderar på att köpa en i morgongåva då vi gifter oss i midsommar och hela sommaren är kvar.
    Vet inte om det är lite tråkigt kanske.
    Tacksam för synpunkter

Svar på tråden Morgongåva till honom?