Inlägg från: Bröllopstokiig |Visa alla inlägg
  • Bröllopstokiig

Morgongåva till honom?

En jättebra bok!! Köpte den senast igår i present till en kompis. Min blivande har den sedan länge (så är han perfekt oxå).
    Fler tips; en reseguide till det ställe ni "honeymoonar" på. Eller en sån där riktig ryggsäck, som man bör ha om man reser runt. Beroende på vart ni ska förstås.

• Bröllopstokiig

sag for ett tag sen en toppen ide har pa BT som jag stal rakt av. Kop en vanlig (rod) bok med blanka sidor som blir till "hans" bok dar du skriver, ritar och klistrar in ett speciellt budskap till honom da och da om hut fantastisk han ar och hur mkt du alskar honom. Bade vid speciella tillfallen eller bara "darfor att". Jag gjorde detta vid Alla hjartans Dag och han blev jatterord och kollar nu allt som oftast i den for att se om dar ar nat nytt. Tyvarr har jag inte fatt nagon likadan bok sjalv annu...Billigt och kul! jag hittade min bok pa Ordning & Reda och kopte en laddning roda klisterhjartan samtidigt.

• Bröllopstokiig

Tänkte flytta fram detta inlägg lite, ifall någon fått nya idéer.
    Någon?
    Jag har en del ideer men ingen som passar till min blivande.
    -En weekend (behöver ej vara så lång bort)på hotell.

- En golfklubba, fiskespö eller annan sak till hobbyn

- Kamera

- Smycke

- En tavla eller något annat fint till hemmet

• Bröllopstokiig

Jag ville gärna köpa något fint och exklusivt till honom men kom inte på något. Alla idéer var antingen något som han redan hade, något som han inte skulle vilja ha eller något som var mer till oss båda än till honom.

Så det slutade med att jag köpte en prydnadssak med speciellt design, inte så särskilt dyr.

Tillsammans med den fick han ett papper där jag skrev att den skulle vara en symbol för mina känslor och för vad jag vill ge honom. Inga materiella gåvor alltså utan kärlek o.s.v. och försklarade hur de olika delarna av figuren skulle ses som symboler.

Den är mycket uppskattad.

• Bröllopstokiig

Jag har köpt en dyr klocka (jätteklassiker, jag vet) till HALVA PRISET! Ett halvår kvar, men den chansen missar jag inte! Hittar jag något annat så får han den på 1årsdagen...

• Bröllopstokiig

Hej!
    Jag har ett ips till er som vill ge en klcoka men då han redan har en. Köp en till! Och gravera den! Något som jag tror bara endel killar uppskattar är den gamla klassikern rova. Det är inte något unga killar går och köper men kanske ändå har drömt om : En sån vill jag ha när jag blir gammal! -Och den blir garanterat aldrig omodern! Och är bra att gravera in längre texter i... Priser är alltifrån 1500 och uppåt. De finns släta och med mönster, i stål, silver, gulddoublé och guld!

Jag har tyvärr lovat att inte ge min blivande detta eftersom han tycker vi skall spara till bröllopsresan och köpa nåågot då istället för att spendera pengarna innan, men nångång skall ha minsann få den!

Jag tyclte det där med Leatherman lät bra! Men är inte det en kniv -eller? Jag är inte så insatt i fiske med det är min blivande-och honom kan jag ju inte fråga!

Tacksam för tips på nån pryl en fiske och naturintresserad man kan ha nytta av - och vilja ha.
    Någon som vet något man annars kan ge honom som inte är en kniv, men kanske något tillbehör till hans knivsamling?

• Bröllopstokiig

Min blivande man är väldigt trädgårdsintresserad och jag har planer på att faktiskt ge honom ett träd i morgongåva. Låter detta helt knasigt???

Förhoppningsvis lever det länge och det blir ett minne från mig.

• Bröllopstokiig

Thea, det låter jätte fint att ge din blivande ett träd i morgongåva.
    Och han kommer nog att bli glad över det och det är ju en sak man kommer att ha länge :)

Joey

• Bröllopstokiig

Träd låter som en utmärkt idé, Thea!

Annars tycker jag inte man skall vara rädd för att ge en traditionell och tråkig gåva. Dessa prylar har ofta blivit klassiker just för att de egentligen är rätt bra

Om multiverktyg som Leatherman/SOG/Gerber kan man läsa recensioner på
    www.utsidan.se/recensioner/index.htm
    Bra om man är litet rådvill i grabbdjungeln

• Bröllopstokiig

Min blivande är bilmekaniker och får därför aldrig ha förlovningsringen på sig på jobbet av säkerhetsskäl (den kan bli ledande så att man bränner av sig fingret, hu!) + att man repar den så lätt, vilket han tycker är trist.

Därför hade jag tänkt köpa en guldkedja som han kan ha ringen på...

Traditionellt kanske men med ett romantiskt syfte.

Svar på tråden Morgongåva till honom?